Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Jan Skowron, Takko Fashion: Poszukujemy dobrych lokalizacji w retail parkach oraz hipermarketach

Mamy duże oczekiwania co do wyników spółki na rynku. W związku z tym inwestujemy mocno w nowe otwarcia, komunikację marketingową oraz budowanie wizerunku marki – mówi w rozmowie z retailnet.pl/SCF News Jan Skowron, Country Manager PL/EE/LT Takko Fashion.

Jak podsumuje Pan miniony rok dla sieci Takko Fashion?

Miniony rok kończymy z prawie 50 sklepami, co oznacza że powiększyliśmy sieć o 25 proc. w porównaniu do roku 2021. Kluczowe dla nas jest to, że rośniemy sprzedażowo w porównaniu do roku 2019. Jest to dla nas bardzo istotne, ponieważ trudno jest się porównywać do lat pandemicznych. Wzrastamy również w ujęciu like-for-like, tak więc nie tylko nowe salony, ale rośniemy na porównywalnych sklepach. Jest to duży plus, jeśli chodzi o rok 2022.

Rynek staje się niestety coraz trudniejszy. Dzięki wysokiej jakości produktów liczymy jednak na zwiększanie się puli zainteresowanych naszą marką klientów. Sukcesywnie zwiększamy także liczbę naszych salonów i jesteśmy coraz bardziej dostępni pod względem geograficznym.

Jakie są plany spółki na rok 2023?

Poszukujemy dobrych lokalizacji w retail parkach oraz hipermarketach. Interesują nas powierzchnie o wielkości co najmniej 500 metrów kwadratowych. Oczywiście jesteśmy skłonni rozważyć każdą interesującą ofertę także z centrum handlowego. Zależy nam na tym, aby portfolio lokalizacji salonów rosło i stawało się coraz lepsze jakościowo, komunikując naszą jakość i działania CSR.

Mamy duże oczekiwania co do wyników spółki na rynku. W związku z tym inwestujemy mocno w nowe otwarcia, komunikację marketingową oraz budowanie wizerunku marki.

Sklep Takko Fashion
Sklep Takko Fashion

Z jakimi wyzwaniami mierzy się obecnie firma Takko?

Kluczową kwestią jest zmniejszona zasobność portfela klientów. Jeżeli gospodarstwa domowe mają zmniejszone dochody rozporządzalne poprzez silny wzrost inflacji i koszty utrzymania, naturalnie wpływa to na chęć zakupową w naszej branży.

W pierwszej kolejności wydatki przeznacza się na kredyty, opłaty oraz żywność, realizując w późniejszym czasie inne potrzeby, w tym odzieżowe. Patrząc na te wyzwania dla wszystkich ludzi związane z inflacją, naszym celem jest przyczynianie się do rozwoju społeczności – poprzez naszą wysokiej jakości modę w uczciwej cenie, jak również poprzez bycie odpowiedzialnym pracodawcą.Powszechne podwyżki wpływają także na koszty prowadzenia działalności, ponieważ zwiększają się opłaty za media, w tym za energię elektryczną.

Czym wyróżnia się marka Takko Fashion na tle konkurencji?

Oferujemy bardzo dobrą relację jakości produktów do ceny. Przyczynia się to do dalszego wzrostu zaufania konsumentów, a także stanowi cenny kapitał marki.

Wiele mówi się o zrównoważonym rozwoju zwłaszcza w kontekście marek oferujących modę dla każdego. Jak realizuje te cele Takko?

Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna to ważne filary naszej polityki korporacyjnej. Właśnie dlatego w produkcji naszej odzieży przykładamy dużą wagę do zrównoważonego rozwoju i jakości. Jesteśmy członkiem Fair Wear Foundation, niezależnej organizacji non-profit, która prowadzi kampanię na rzecz poprawy warunków pracy w przemyśle odzieżowym i tekstylnym.

Działamy również aktywnie we współpracy z Alliance for Sustainable Textiles. Jest to inicjatywa skupiająca wiele zainteresowanych stron. Łączy siły i wiedzę swoich członków w celu osiągnięcia poprawy społecznej, środowiskowej i gospodarczej w łańcuchach wartości wyrobów włókienniczych.

Takko Fashion
Sklep Takko Fashion

Wiele naszych produktów, zwłaszcza w asortymencie dziecięcym i bieliźnianym, posiada także certyfikat Oeko-Tex, a tym samym spełnia bardzo wysokie standardy jakości. Nasza strategia skupia się na pozyskiwaniu zrównoważonej bawełny. Dlatego jesteśmy również członkiem inicjatywy Better Cotton. Razem z Better Cotton pracujemy nad poprawą ekologicznych, społecznych i ekonomicznych warunków uprawy bawełny. Inicjatywa ta skupia się na edukacji rolników i pracowników gospodarstw w zakresie bardziej zrównoważonej uprawy bawełny. Ważne jest dla nas informowanie naszych klientów o wysokiej jakości, której mogą się spodziewać po produktach Takko Fashion.

O naszych inicjatywach i partnerstwach informujemy w naszych sklepach i na naszej stronie internetowej. W przyszłości planujemy także wzmocnić również komunikację marketingową w zakresie naszych działań CSR.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem