Takko Fashion planuje dalszy rozwój w Polsce

Grupa Takko Fashion wygenerowała rekordową sprzedaż w wysokości 635 mln EUR w pierwszej połowie bieżącego roku obrotowego 2024/2025 (+2% w porównaniu z poziomem z poprzedniego roku). Jest właścicielem i prowadzi 42 sklepy w Polsce. W 2024 r. zamknięto 4 sklepy, a także zostały zrealizowane inwestycje w modernizację w dwóch sklepach.

Firma Takko Fashion ma bardzo stabilną pozycję w Polsce. Jej oferta wysokiej jakości kolekcji modowych w atrakcyjnych cenach jest bardzo dobrze odbierana przez polskich klientów.

„Nasz obecny rok finansowy jest bardzo stabilny. Założenia dotyczące trudności i problemów w naszej działalności w Polsce są całkowicie błędne. Nasza strategia przynosi efekty, a nasz asortyment jest bardzo dobrze odbierany przez klientów.

W związku z tym będziemy kontynuować naszą działalność na polskim rynku i dalej umacniać naszą pozycję jako dostawcy wysokiej jakości produktów w branży modowej” – mówi Błażej Gorzelak, Country Manager Takko Fashion Polska.

Jako firma działająca w całej Europie, Takko Fashion nie dzieli się wynikami dla poszczególnych krajów. Jednak Grupa Takko Fashion wygenerowała rekordową sprzedaż w wysokości 635 mln EUR w pierwszej połowie bieżącego roku obrotowego 2024/2025 (+2% w porównaniu z poziomem z poprzedniego roku). Skorygowana EBITDA przed MSSF 16 wyniosła rekordowe 97 mln EUR, co stanowi wzrost o 59% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Obecnie firma Takko Fashion jest właścicielem i prowadzi 42 sklepy w Polsce. W wyniku regularnego zarządzania portfelem liczba sklepów może się nieznacznie wahać, co jest powszechne w segmencie detalicznym. W 2024 r. zamknięto 4 sklepy, a także zostały zrealizowane inwestycje w modernizację w dwóch sklepach. Firma stale analizuje możliwości otwierania nowych, dochodowych lokalizacji.

26 nowych marek

Wg analizy Cushman & Wakefield w całym 2024 roku na rynku handlowym w Polsce zadebiutowało 26 nowych marek, co stanowi podobną liczbę jak w 2023 roku, kiedy odnotowano 30 nowych wejść.

Sam czwarty kwartał 2024 roku przyniósł debiuty takich brandów, jak MR.DIY, Santoni, Isei, Andre Tan, PHOme!, Atac Hiper Discount by Auchan, a także powrót na polski rynek marki Calliope. Cztery z nich wybrało na pierwszą lokalizację Warszawę, dwa – Poznań, zaś Mr. DIY – Zabrze.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z ponad 2000 sklepami

Takko Fashion jest właścicielem i obsługuje prawie 2000 sklepów odzieżowych oferujących wysokiej jakości kolekcje modowe w atrakcyjnych cenach w 17 krajach w całej Europie. Firma oferuje sprzedaż w sklepach stacjonarnych oraz w wybranych krajach w sklepie online.

Jako członek Fair Wear Foundation, Partnership for Sustainable Textiles oraz partner Better Cotton Initiative, Takko Fashion angażuje się w zrównoważone i odpowiedzialne warunki produkcji, a także w poprawę uprawy bawełny na całym świecie.