Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

[WYWIAD] Kacper Szczepański, AmRest: Szukamy partnerów w całej Polsce, głównie w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców

Szukamy Partnerów w całej Polsce, głównie w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale mamy także realizacje w mniejszych miejscowościach. Nasz dział planowania strategicznego zidentyfikował blisko 50 lokalizacji, w których chcielibyśmy się rozwinąć – mówi w rozmowie z Retailnet Kacper Szczepański, Senior Franchise Recruitment Manager CEE, AmRest, Pizza Hut. AmRest jest wystawcą targów SCF 2023 Spring, które odbędą się w dniach 18-19 kwietnia 2023, na stadionie Legii Warszawa.

Jaki był 2022 rok dla Pizza Hut? W jakiej kondycji jest sieć?

Pizza Hut zarządza ponad 160 restauracjami w Polsce. Na koniec 2022 r. w portfolio marki znalazło się już 14 restauracji franczyzowych. W ciągu roku marka przygotowała dla gości wiele ofert, które odpowiadają na potrzeby współczesnego konsumenta.

Po sukcesie opcji „Twój Box”, czyli małej pizzy z dwoma dodatkami w atrakcyjnej cenie, Pizza Hut wprowadziła ofertę dla dwojga: „Wasz Box” składający się ze średniej pizzy i dwóch dodatków. Oferta jest dostępna we wszystkich lokalach Pizza Hut na wynos oraz w dostawie i jest bardzo popularna wśród naszych gości.

Jak co roku marka wprowadziła innowacyjne pizze do menu. Pizza Królewska, danie z kieszonkami wypełnionymi serem mozzarella, była gratką dla wielbicieli sera. Z kolei Chrupanie po brzegi w Pizza Hut, czyli pizza z brzegami pełnymi sera i posypką z kultowych chipsów Lay’s, to połączenie dzięki któremu marka potwierdza swoją pozycję innowatora na rynku.

Marka nieustannie inwestowała w najnowsze rozwiązanie e-commerce budując bazę lojalnych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży.

Pizza Hut
Pizza Hut

Jakie są najlepsze, optymalne lokalizacje dla marki Pizza Hut? Czy planując ekspansję bierzecie pod uwagę nowe projekty typu retail park, które pojawiają się na rynku?

Jesteśmy otwarci na rozmowy, gotowi otworzyć restaurację, gdy lokal spełnia nasze wymagania techniczne i biznesowe. Bardzo ważna jest widoczność lokalu, z możliwością zaparkowania aut naszych gości i dostawców, a także położenie w miejscu z którego można obsłużyć dostawą możliwie dużą powierzchnię miasta. Te wszystkie elementy są weryfikowane z naszymi Franczyzobiorcami przed wyborem lokalizacji.

Szukamy Partnerów w całej Polsce, głównie w miastach powyżej 50 000 mieszkańców, ale mamy także realizacje w mniejszych miejscowościach. Nasz dział planowania strategicznego zidentyfikował blisko 50 lokalizacji, w których chcielibyśmy się rozwinąć. Mamy zatem określone cele biznesowe i odpowiednie narzędzia do planowania optymalnej lokalizacji.

Kolejny element, który jest istotny przy doborze lokalu, to powierzchnia – najbardziej optymalna to około 100 metrów kwadratowych. To jest nasz standardowy model, ale nie wykluczamy w niektórych lokalizacjach, jeżeli biznes będzie to uzasadniał, zwiększenia powierzchni do około 150-160 metrów kwadratowych. Przekładając to na miejsca siedzące, w mniejszym formacie będzie to pomiędzy 16-24 miejsc, a w większym pomiędzy 25 a 50. Jeżeli restauracja ma powstać w strefie food court centrum handlowego to potrzebujemy od 60 metrów kwadratowych.

Jak teraz – w czasie postpandemii – pozyskuje się franczyzobiorców? Czy ten proces jest trudniejszy niż kilka lat temu? Jak zmienił się rynek franczyzowy?

Nieustannie prowadzimy rozmowy z inwestorami w całej Polsce, a także co bardzo nas cieszy, z naszymi Franczyzobiorcami. To pozwala nam z optymizmem patrzeć na kolejne lata. Wyzwaniem był i pozostaje czas. Zarówno my jak i nasi Franczyzobiorcy chcielibyśmy otwierać restauracje w dniu podpisania umowy, ale procesy formalne, budowa i szkolenie wymagają poświęcenia kilku miesięcy prac.

Jakie plany ekspansji na 2023 rok ma AmRest?

W strategii naszej firmy stawiamy na długoterminowy, zrównoważony wzrost, którego celem jest generowanie sprzedaży. Planujemy kolejne otwarcia, każde z nich poprzedzone będzie dogłębną analizą potencjału sprzedaży oraz kalkulacją krótkoterminowego i długoterminowego zysku. Ta, przynosząca zysk perspektywa rozwoju biznesu jest charakterystyczna dla wszystkich marek, którymi zarządza AmRest na europejskich rynkach. Nieustannie prowadzimy rozmowy z inwestorami w całej Polsce, a także – co bardzo nas cieszy – z naszymi Franczyzobiorcami. To pozwala nam z optymizmem patrzeć na kolejne lata.

Jakie trendy w gastronomii będą wiodące w najbliższym czasie? Czego możemy się spodziewać? 

Kierunek, w którym również my widzimy przyszłość i z którego zrodził się także pomysł na franczyzę, to mniejsze restauracje, w mniejszych miastach, a gęściej lokalizowane. Ten trend może dotyczyć zarówno dużych sieci gastronomicznych jak i małych, średnich czy nawet jednostkowych restauracji.

Ten kierunek wynika z faktu, że po pierwsze na znaczeniu zyskała dostawa, a po drugie rozwój poza dużymi ośrodkami miejskimi pozwala na mniejsze koszty inwestycji, więc też mniejsze ryzyko. I najłatwiej, co pokazała pandemia, jest się utrzymać nawet małym sieciom, ze względu na to, że mają skalowalność biznesu i są w stanie znaczną część kosztów optymalizować na poziomie zarządczym.

pizza-hut
Pizza Hut

Kolejny trend to profesjonalizacja zarządzania biznesem restauracyjnym i wykorzystanie nowoczesnych technologii do wsparcia biznesu. W naszym przypadku wspiera nas zaawansowana technologia do planowania realizacji zamówień oraz do zarządzania logistyką dostaw. Te nowoczesne rozwiązania oferujemy również naszym partnerom franczyzowym jak również wykorzystujemy do zarządzania operacyjnego restauracji na co dzień. Korzystamy także z technologii, która pozwala analizować wyniki i sprzedaż.

Z perspektywy gościa, biznes coraz częściej wspomagać będą nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwią w sposób jak najbardziej efektywny zarządzać trasą kurierów dostarczających posiłki, co skróci czas oczekiwania na posiłek. Dodatkowo rosnąć będzie zainteresowanie każdą innowacyjną, oszczędzającą czas konsumenta formą odbioru posiłków, np.: na parkingu przed sklepem.

Jakie wyzwania stoją teraz przed branżą gastronomiczną i przed Wami?

Myślę, że w pierwszej kolejności cała branża restauracyjna napotyka na wyzwania związane z presją cenową. W związku z tym marka Pizza Hut priorytetowo traktuje przygotowanie szczegółowego biznesplanu, którego celem jest weryfikacja potencjału restauracji, jak również kalkulowanie stabilnego długotrwałego zysku. Nieustannym wyzwaniem są zawsze ludzie i właściwy ich dobór, szkolenie i potem utrzymanie. Branża gastronomiczna nadal cechuje się wysoką rotacją.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem