Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Sfinks Polska: większa sprzedaż w grudniu i całym 2023 r.

Należące do Sfinks Polska sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers wypracowały w grudniu 2023 r. obroty w wysokości 18,21 mln zł, co oznacza wzrost o ponad jedną piątą (21,2%) rok do roku.

Tym samym łączne przychody gastronomiczne sieci Sfinksa za 2023 r. wyniosły 190,9 mln zł, czyli o 13,7% więcej niż w 2022 r., choć pracowało na nie mniej restauracji – 76 wobec 78 rok wcześniej.

Przychody porównywalnej sieci restauracji (L4L) lokali SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, działających i na koniec grudnia 2023, i na koniec grudnia 2022, wyniosły w ostatnim miesiącu 17,33 mln zł, czyli były wyższe o 20,9% r/r. Narastająco zaś, czyli w całym 2023 r., porównywalna sieć miała obroty w wysokości 185,96 mln zł, co oznacza wzrost o 18% wobec 2022 r.

|”Ostatni miesiąc 2023 roku z dwoma handlowymi niedzielami i zazwyczaj przypadającym na grudzień większym zainteresowaniem gości przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. W ten sposób dołożyliśmy ostatnią cegiełkę pod roczny wynik sprzedażowy, który pokazał zdolność naszej sieci do wypracowania coraz lepszych efektów. Jednocześnie nasza sieć, choć cały czas mniejsza niż przed rokiem, stopniowo odbudowuje swoje rozmiary. W samym grudniu dołączyły do niej dwie restauracje SPHINX – w Poznaniu i Opolu. Co dla nas szczególnie ważne, obie są prowadzone przez przedsiębiorców, którzy działali wcześniej jako niezrzeszeni restauratorzy, ale docenili program franczyzowy Sfinksa i dołączyli do naszej sieci. Pracujemy na to, żeby takich nowych partnerów było u nas coraz więcej, a kolejne otwarcia ogłosimy już niedługo – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Przełomowy rok

„Ostatni rok był dla nas bardzo ważny i pod wieloma względami przełomowy. Przygotował podwaliny pod nowy etap rozwoju, który chcemy realizować w ramach nowej strategii na lata 2024-29, by długofalowo budować wartość firmy dla naszych akcjonariuszy. Wierzę, że z narzędziami, jakie dziś mamy, a przede wszystkim z zespołem, który obdarzył nas zaufaniem, dobrze wykorzystamy swoje szanse w nowym roku – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia.

Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Sfinks Polska zarządza 107. restauracjami

Grupa Sfinks Polska zarządza 107 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 31 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 4 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem