Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sfinks powiększył się o dwie nowe restauracje i zapowiada kolejne otwarcia

Sieć lokali gastronomicznych Sfinksa Polska powiększyła się o dwie nowe restauracje. Są to Sphinx w Toruniu oraz The Burgers w Gdańsku. Oba lokale są prowadzone przez franczyzobiorców. W grupie Sfinks trwają przygotowania do uruchomienia niebawem następnych restauracji, m.in. w Gliwicach i Opolu.

Nowo otwarty Sphinx w Toruniu to powrót marki do dawnej, prestiżowej lokalizacji, czyli przy staromiejskim rynku, w pobliżu pomnika Mikołaja Kopernika. W tym miejscu przez ponad 20 lat działała restauracja, uruchomiona jako jedna z pierwszych w sieci, ale zamknięto ją w pandemii wiosną 2020 r.

Teraz toruński Sphinx pod adresem Żeglarska 31 znów działa i może przyjąć blisko 140 gości. Lokal, w charakterystycznym dla sieci stylu z kolorowymi lampami z tykw i orientalnymi dekoracjami, urządzono na dwóch kondygnacjach. W restauracji przygotowano także strefę zabaw oraz inne udogodnienia dla gości odwiedzających restauracje z dziećmi. W cieplejszych miesiącach planowany
jest także sezonowy ogródek.

The Burgers – wirtualna restauracja Sfinksa

Natomiast w Gdańsku w dzielnicy Morena, Sfinks uruchomił właśnie franczyzowy lokal pod szyldem The Burgers. To marka gastronomiczna, która powstała w Sfinksie jako restauracja wirtualna, czyli dostępna wyłącznie na wynos i w dostawie, a teraz rozwija się także jako koncept stacjonarny. Oferta tej restauracji to głównie burgery w różnych wydaniach. Oprócz Gdańska lokal pod marką The Burgers działa też w Starogardzie Gdańskim.

– W 2024 r. kontynuujemy intensywną pracę nad rozwojem naszej sieci restauracji. Mamy wiele
równolegle toczących się projektów w różnych regionach Polski, z czego do dwóch lokali: w Toruniu i
Gdańsku możemy już zapraszać gości. Co bardzo nas cieszy, oprócz flagowej marki Sphinx, rozwija
się także nasza najmłodsza sieć The Burgers. To marka, o dużym potencjale i zainteresowaniu
klientów, a jednocześnie wiążąca się z niższymi nakładami na uruchomienie stacjonarnego lokalu.
Interesują się nią też nasi obecni franczyzobiorcy i osoby, które chcą dopiero do nas dołączyć. Mamy
duże nadzieje związane z rozwojem tej sieci w tym i kolejnych latach – mówi Mateusz Cacek,
wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należą obie sieci gastronomiczne.

Ponad 100 lokali w Grupie Sfinks

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Grupa Sfinks Polska zarządza 107 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70
restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 31 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 4
restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2
lokalami The Burgers.

Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. Sphinx, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.