Pepco Group ofiarą ataku phishingowego. Straty przekracają 15 mln euro

Pepco Group w wyniku ataku phishingowego na Węgrzech utraciło środki pieniężne o wartości ok. 15,5 mln euro. Grupa zapewnia, że ma płynność na poziomie 400 mln euro.

„Grupa podjęła natychmiastowe kroki, by wyjaśnić i odpowiednio zareagować na ten incydent, a przy tym zapewnić bezpieczeństwo systemów IT całej Grupy, jak również wewnętrznego nadzoru finansowego. Podjęto również dodatkowe działania mające na celu przetestowanie i ulepszenie obecnych zasad i procedur” – napisano w komunikacie Pepco Group..

Dodano, że Pepco pracuje wraz z bankami oraz policją nad odzyskaniem utraconych środków oraz przeprowadza kontrolę systemów i procesów w całej grupie, by zapewnić lepsze zabezpieczenia w przyszłości.

„Na chwilę obecną, nie ma informacji, by ten incydent dotyczył informacji bądź danych pochodzących od klientów, dostawców lub pracowników” – poinformowała spółka.

Pepco podało, że utrzymuje zdrowy bilans, z płynnością na poziomie ponad 400 mln euro (w ramach kapitału własnego oraz kredytów), a generacja gotówki z działalności pozostaje silna.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Informacja o ataku spowodowała prawie 4 procentowy spadek wartości akcji Papco Group na otwarciu warszawskiej giełdy.

Pepco Group już 9 lat na rynku

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Pepco Group miało w I kwartale roku obrotowego 2023/24, zakończonym 31 grudnia 2023 r., 1.869 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 10,8 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Największe procentowe wzrosty ma Dealz.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Przychody sieci Pepco wyniosły 1.184 mln euro, co oznacza wzrost o 14,5 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 596 mln euro, czyli wzrosły o 3,1 proc., a Dealz wzrosły o 41,8 proc. rdr do 89 mln euro.

W ostatnim czasie Grupa Pepco zdecydowała, że pod dwóch latach obecności na rynku austriackim sklepy pod szyldem Pepco opuszczą ten rynek.