Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

Pepco Group ofiarą ataku phishingowego. Straty przekracają 15 mln euro

Pepco Group w wyniku ataku phishingowego na Węgrzech utraciło środki pieniężne o wartości ok. 15,5 mln euro. Grupa zapewnia, że ma płynność na poziomie 400 mln euro.

„Grupa podjęła natychmiastowe kroki, by wyjaśnić i odpowiednio zareagować na ten incydent, a przy tym zapewnić bezpieczeństwo systemów IT całej Grupy, jak również wewnętrznego nadzoru finansowego. Podjęto również dodatkowe działania mające na celu przetestowanie i ulepszenie obecnych zasad i procedur” – napisano w komunikacie Pepco Group..

Dodano, że Pepco pracuje wraz z bankami oraz policją nad odzyskaniem utraconych środków oraz przeprowadza kontrolę systemów i procesów w całej grupie, by zapewnić lepsze zabezpieczenia w przyszłości.

„Na chwilę obecną, nie ma informacji, by ten incydent dotyczył informacji bądź danych pochodzących od klientów, dostawców lub pracowników” – poinformowała spółka.

Pepco podało, że utrzymuje zdrowy bilans, z płynnością na poziomie ponad 400 mln euro (w ramach kapitału własnego oraz kredytów), a generacja gotówki z działalności pozostaje silna.

Informacja o ataku spowodowała prawie 4 procentowy spadek wartości akcji Papco Group na otwarciu warszawskiej giełdy.

Pepco Group już 9 lat na rynku

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Pepco Group miało w I kwartale roku obrotowego 2023/24, zakończonym 31 grudnia 2023 r., 1.869 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 10,8 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Największe procentowe wzrosty ma Dealz.

Przychody sieci Pepco wyniosły 1.184 mln euro, co oznacza wzrost o 14,5 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 596 mln euro, czyli wzrosły o 3,1 proc., a Dealz wzrosły o 41,8 proc. rdr do 89 mln euro.

W ostatnim czasie Grupa Pepco zdecydowała, że pod dwóch latach obecności na rynku austriackim sklepy pod szyldem Pepco opuszczą ten rynek.

Grupa prowadzi paneuropejską sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami Pepco, Dealz i Poundland. Oferta obejmuje odzież, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, produkty sezonowe oraz artykuły szybkozbywalne (FMCG). Grupa prowadzi paneuropejską sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami Pepco, Dealz i Poundland. Oferta obejmuje odzież, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, produkty sezonowe oraz artykuły szybkozbywalne (FMCG).

Sieć liczy ok. 4845 placówek w kilkunastu krajach Europy. Sklepy Pepco oferują głównie odzież i artykuły dla domu, natomiast Poundland i Dealz specjalizują się w produktach FMCG oraz artykułach ogólnego przeznaczenia. Grupa systematycznie rozszerza swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Zachodniej, koncentrując się na rynkach oferujących najwyższe stopy zwrotu.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz