Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sfinks Polska wzmacnia swoją rynkową pozycję

Portfolio Sfinks Polska wzbogaci kolejne 5 restauracji. W nadchodzących tygodniach otwarte zostaną lokale pod szyldami SPHINX oraz The Burgers. Będą one zlokalizowane w Rzeszowie, Poznaniu i podpoznańskich Komornikach, a także w Gorzowie Wielkopolskim i w Jarocinie. Stanowi to część nowej strategii zakładającej m.in. zwiększenie liczby restauracji. Nowe restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców.

– Jesteśmy w trakcie bardzo intensywnych przygotowań do uruchomienia nowych restauracji. Wiele projektów toczy się równolegle. Zależy nam, by jak najwięcej lokali ruszyło przed albo na początku sezonu letniego. Już na przełomie maja i czerwca będziemy mogli zaprosić gości do kolejnych pięciu restauracji. Trzy z nich będą działały w centrach handlowych, zaś pozostałe to tzw. restauracje miejskie. Co ważne, kontynuujemy powroty do dawnych lokalizacji. Tak jest w przypadku poznańskiej Galerii Pestka, do której wraca restauracja SPHINX – zapowiada Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Sfinks Polska wzmacnia swoją pozycję

Sfinks Polska przyjął nową strategię, która zakłada m.in. zwiększenie liczby restauracji. Rok 2024 jest jest pierwszym rokiem jej realizacji. Dotychczas portfolio powiększyło się o trzy lokale. Nowe lokale powstają głównie pod szyldem flagowej marki, czyli SPHINX. Nowe lokale zostaną otwarte w Galerii Pestka w Poznaniu, w Rzeszowie przy Al. Majora Wacława Kopisto 8a oraz w Jarocinie przy ul. Mickiewicza. Spółka rozwija swoją również sieć restauracji pod szyldem The Burgers. Za kilka tygodni nowe lokale zostaną otwarte w Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim oraz w Centrum Handlowym Auchan w Komornikach pod Poznaniem.

– Wszystkie te restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców. Część z nich to osoby, które już prowadzą lokale pod naszymi markami i uruchamiają z nami swój następny lokal. Są także osoby, które nawiązują współpracę jako nowi partnerzy franczyzowi, tak jest na przykład w Rzeszowie. Odnotowujemy również wiele zgłoszeń od restauratorów działających dotąd niezależnie, którzy chcą dołączyć do naszej sieci i przekształcić swoje restauracje. Cieszy nas to, bo jesteśmy otwarci na taką współpracę, a nasze doświadczenia pokazują, że przekłada się to na wzrost sprzedaży w tych lokalach – komentuje Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska.

106 lokali w portfolio

Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 3 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 3 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz