ESG: Westfield Arkadia idzie w kierunku mody cyrkularnej

W ramach realizacji strategii Better Places w Westfield Arkadia pojawił się Ubraniomat. Urządzenie, do którego można przynieść i wyrzucić niechciane ubrania, akcesoria czy buty. Jego instalacja w Westfield Arkadia to kolejne rozwiązanie, którym centrum chce zachęcić swoich klientów do działania w bardziej zrównoważony sposób, także na co dzień.

W ramach współpracy Westfield Arkadia i Ubrania w centrum pojawił się Ubraniomat, opracowany przez firmę, to automat, do którego można wrzucić ubrania, buty i akcesoria, z których już nie korzystamy. Zamiast wyrzucać je do śmieci i zwiększać tym samym ilość zmieszanych odpadów trafiających na wysypiska, można nadać im drugie życie.

„Czujemy się odpowiedzialni za naszą ofertę, ale rozumiemy tę odpowiedzialność dużo szerzej niż tylko dostarczanie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Chcemy także kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne, w tym ideę mody cyrkularnej. Stąd pomysł na postawienie w naszym centrum Ubraniomatu, dzięki któremu nasi klienci mogą oddać niepotrzebne ubrania, buty czy akcesoria, nie szkodząc środowisku i pomagając potrzebującym. I to nie tylko dzięki przekazanym rzeczom, bo każdy jeden kilogram oddanych ubrań jest równoznaczny z przekazaniem 1 zł na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci” – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

„W kolejny etap współpracy z Westfield Arkadia wchodzimy z ogromną przyjemnością, ponieważ dzięki wspólnemu zaangażowaniu jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i promować ideę cyrkularnej mody. Aby konsekwentnie realizować wyznaczone cele, należy umiejętnie dobierać narzędzia, które wspomogą ich osiągnięcie. To właśnie staramy się robić w Ubraniach Do Oddania. Tworzymy rozwiązania, które wspierają budowę zamkniętego obiegu tekstyliów. Ubraniomat jest odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które szuka odpowiedzialnych sposobów na zarządzanie ubraniami, których już nie potrzebuje. Stanowi nowoczesną i transparentną alternatywę dla tradycyjnych pojemników na tekstylia dostępnych na rynku. Urządzenie dostarcza użytkownikom informację o przekazanych kilogramach i wygenerowanej darowiźnie, co buduje poczucie sprawczości i realnego wpływu” – mówi Przemysław Kwiatkowski, Manager ds. Partnerstwa w Ubrania Do Oddania.

Jak skorzystać z Ubraniomatu?

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Osoby, które chcą pozbyć się niepotrzebnych ubrań wrzucając do automatu muszą najpierw zainstalować aplikację Westfield Club i postępować zgodnie z krokami wyświetlanymi na ekranie telefonu. Po wrzuceniu rzeczy do środka, dzięki zamontowanej w Ubraniomacie wadze, urządzenie informuje, ile kilogramów ubrań oddaliśmy. Każda osoba, która skorzysta z Ubraniomatu otrzyma także te informacje drogą mailową, a oddane kilogramy zostaną automatycznie przypisane do jej konta klienta wraz z wirtualną odznaką.

Automat znajduje się na poziomie 0, pomiędzy sklepami Leroy Merlin oraz Duka. Jego pojemność to aż 170 kg.

W kierunku zero waste

Ubraniomat w Westfield Arkadia to część szerszej strategii Better Places, realizowanej od wielu lat przez centrum. Ubraniomat stanowi kolejny krok w budowaniu świadomości społecznej i angażowaniu klientów w tego typu działania. Poprzednio w centrum zorganizowano Westfield Good Festival, podczas którego przez 3 dni trwania udało się zebrać 725 kg ubrań. Pokazuje to wyraźną potrzebę dostarczania klientom rozwiązań, takich jak Ubraniomat.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

To nie pierwsza współpraca Westfield Arkadia z organizacją Ubrania Do Oddania. Od zeszłego roku wspólne działania obu marek cieszą się dużym zainteresowaniem m.in. w ramach Westfield Good Festival w ubiegło- i tegorocznej edycji wydarzenia.

„Kolejny realizowany przez nas projekt w zakresie mody cyrkularnej dowodzi, że Westfield Arkadia to zdecydowanie więcej niż centrum handlowe. Chcemy być centrum odpowiedzialnym i kształtującym postawy społeczne. Myślę, że takie proste, dostępne na wyciągnięcie ręki, niejako przy okazji odwiedzin w centrum handlowym rozwiązania jak Ubraniomat to najlepszy sposób, aby budować społeczność świadomych i zaangażowanych klientów – podsumowuje Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

Największa centrum handlowe w Polsce

Na 117 tysiącach mkw. powierzchni handlowej w Westfield Arkadia w Warszawie znajduje się 260 lokali i punktów usługowych. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, liczne restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. W ofercie centrum klienci znajdą między innymi sklepy: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, La Mania, JD Sports, Rituals, Estée Lauder, Lego, Smyk, a także największe w Polsce centrum medyczne dla dzieci i młodzieży sieci Enel-med. Westfield Arkadia należy do grupy Unibail-Rodamco-Westfield, która jest operatorem 78 centrów handlowych w 12 krajach.