Na podstawie wyników badań Pepco Shopper Study sieć stworzyło portret swojego klienta. Najczęściej jest nim wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny.
Klienci Pepco w każdym kraju to w zdecydowanej większości kobiety, które stanowią aż 87% robiących zakupy. Zazwyczaj (68%) to też osoby aktywne zawodowo, z co najmniej średnim lub wyższym wykształceniem (77%). Połowa klientów sieci jest w wieku od 25 do 45 lat. Często są to rodzicie, a 41% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze.
Głównym czynnikiem, który zachęca do rozpoczęcia regularnych zakupów w Pepco w każdym europejskim sklepie są niskie ceny – tak twierdzi aż 67% badanych. Jednak to nie wszystko – na liście bodźców skłaniających do pierwszego zakupu znalazły się także dobry stosunek jakości do ceny oraz atrakcyjna oferta, które wskazało kolejno 40% i 30% badanych. Zdecydowana większość klientów – aż 69% – kończy swoją wizytę w sklepie zakupem.
Sieć cieszy się też dużą bazą lojalnych klientów, ponad połowa z nich odwiedza sklepy częściej niż raz w miesiącu. Klienci Pepco, przyznają, że mierzyli się ostatnio z trudniejszym czasem, 46% z nich uważa, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ostatnim roku w związku z inflacją, stąd dostępność oferty Pepco jest doceniana jeszcze bardziej.
To tylko wybrane wyniki prowadzonego regularnie przez Pepco badania Shopper Study, wykonanego przez agencję 4P Research Mix. Jest ono realizowane co roku, na rynkach, gdzie obecne są sklepy sieci: od Portugalii i Hiszpanii, przez Włochy, Niemcy, Polskę, Węgry, Rumunię i inne kraje Europy Środkowej, po Litwę, Łotwę i Estonię.
W trakcie tego badania ankieterzy przeprowadzają blisko dziesięć tysięcy rozmów z klientami, pozwalając na odtworzenie ich reprezentatywności. Na bazie Shopper Study, Pepco tworzy i regularnie analizuje Customer Satisfaction Index (CSI), który pozwala na ocenę obszaru, takich jak jakość obsługi klienta, wygląd sali sprzedaży, wybór produktów czy poziom cen. Niezmiennie utrzymuje się on na bardzo wysokim poziomie i w ostatnim badaniu wyniósł 89 punktów.
„Analiza danych jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej w Pepco. Regularnie rozmawiamy z naszymi klientami, a dodatkowo analizujemy szereg czynników, takich jak sytuacja gospodarcza, trendy konsumenckie oraz siła marki. To właśnie na podstawie tych analiz podejmujemy kluczowe decyzje, dotyczące naszej oferty, komunikacji czy wyglądu samego sklepu. Dzięki temu możemy zapewnić naszym klientom produkty i usługi dostosowane do ich potrzeb, niezależnie od lokalizacji” – Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu.
Obecna w 20 krajach
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
30 milionów transakcji miesięcznie
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie.
Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.