Kaufland wie jak skutecznie wdrażać strategię ESG

Sieć marketów Kaufland zajęła trzecie miejsce w kategorii „handel” oraz czternaste w zestawieniu ogólnym osiemnastej edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”. Poprzeczka w tegorocznym wydaniu konkursu była postawiona wysoko – udział wzięło blisko 70 firm. Kaufland jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 wrzesnia tego roku.

W przygotowaniu ankiety aktywnie uczestniczyła specjalnie powołana Rada Naukowa Rankingu ESG, w skład której weszli eksperci Akademii Leona Koźmińskiego i jej partnerów Climate Leadership UNEP/GRID i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wyniki tak wymagającego rankingu potwierdzają, że działania Kaufland w ramach strategii ESG zbliżają sieć do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju.

„Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” (dawniej Ranking Odpowiedzialnych Firm) już od wielu lat jest cenionym na rynku barometrem dojrzałości odpowiedzialnego zarządzania w największych organizacjach. Poddaje analizie inicjatywy firm podejmowane w obszarze odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania – na rzecz środowiska, społeczności i ładu korporacyjnego. Pod uwagę brane są także konkretne wskaźniki oraz cele strategiczne spółek.

Weryfikacja prowadzona jest zgodnie z metodologią przygotowaną przez autorów – prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosława Horodeckiego, analityka ESG. Ankieta Rankingu co roku jest zmieniana i nawiązuje do wytycznych raportowania w ramach Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (ESRS), które w perspektywie dwóch lat obejmą ponad 3000 największych spółek.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Z wielką satysfakcją przyjęliśmy ocenę naszego zaangażowania w obszarze ESG, przyznaną przez kapitułę „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”, która podobnie jak w zeszłym roku uplasowała nas na podium zestawienia branżowego oraz wśród kilkunastu liderów zestawienia ogólnego.

Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość zarówno liderów biznesu, otoczenia rynkowego, jak i całego społeczeństwa w kwestii zrównoważonego rozwoju powodują, że wymagania wobec nas – największych firm – z roku na rok są coraz wyższe. Kaufland od początku swojej działalności priorytetyzuje odpowiedzialność społeczną, środowiskową i biznesową, a przyznawane liczne wyróżnienia w tym zakresie dodatkowo motywują nas do konsekwentnej realizacji naszej strategii – mówi Agnieszka Kotlińska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.

Na drodze do zrównoważonego rozwoju

Kaufland w drodze do zrównoważonego rozwoju podejmuje kompleksowe inicjatywy w wielu obszarach i wyznacza sobie ambitne cele dotyczące ochrony klimatu oraz odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Dzięki temu efekty działalności detalisty są nie tylko deklaratywne, ale wymierne i mierzalne, co potwierdzają m.in. przyznawane wyróżnienia i wysokie miejsca w rankingach z obszaru ESG.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Sieć zauważalnie zmniejsza swój ślad węglowy, realizując strategię klimatyczną w ramach której zakłada m.in. ograniczenie emisji uwarunkowanych działalnością przedsiębiorstwa o 80% do 2030 roku. W tym celu firma postawiła w 100% na zasilanie marketów zieloną energią oraz inwestycje w energooszczędne rozwiązania.

Wdrożyła także kompleksową strategię REset Plastic i w ciągu kilku lat zmniejszyła zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o ponad 20% następnie wyznaczając sobie kolejny, jeszcze bardziej ambitny cel w tym zakresie: sieć planuje zredukować zużycie plastiku w opakowaniach o 30% do 2025 r. oraz o 35% do 2027 r. (w porównaniu z rokiem 2017).

Kaufland na co dzień dba również o niemarnowanie żywności, wdrażając odpowiednie procesy operacyjne, czy przekazując żywność potrzebującym i biogazowniom. W myśl hasła „Zróbmy to razem” firma przekonuje do zmiany nawyków na bardziej świadome i ekologiczne także swoich pracowników, klientów i partnerów biznesowych, realizując w tym celu liczne akcje edukacyjne.

Regularnie przeprowadzane audyty oraz świadomy dobór dostawców i partnerów biznesowych dają sieci pewność zbieżności celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i spójnej ich realizacji. Wszystkie działania Kaufland opiera na najwyższych światowych standardach i we współpracy z licznymi, niezależnymi organizacjami i instytucjami. Sieć jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sygnatariuszem Karty Różnorodności, Karty Praw Dziecka, członkiem Polskiego Paktu Plastikowego oraz Partnerstwa na rzecz Realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce.

Ponad 1500 sklepów w Europie

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 246 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.