Zalando odnotowuje mocny wzrost w kategorii Sport, poszerza jakościowy asortyment, inwestuje w inspiracje wspierane przez AI oraz notuje dwucyfrowy wzrost w B2B, co prowadzi do wyższej rentowności i dynamiki sprzedaży w drugim kwartale
Wartość sprzedaży brutto w drugim kwartale (GMV) wzrasta o 2,8% do 3,8 miliarda euro, przychody rosną o 3,4% do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 171,6 miliona euro, odpowiadając marży na poziomie 6,5%. Segment B2C odnotowuje silny wzrost w kategoriach Sport, Designer i Beauty, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż rośnie o 10,3%.
Zalando stawia na AI
Zalando planuje wzmocnienie istniejących hubów technologicznych oraz dodanie nowej, uzupełniającej lokalizacji w chińskim centrum technologicznym Shenzhen. W najbliższym czasie planowana jest także umowa z OpenAI na kontynuację ścisłej współpracy i wspólne tworzenie jeszcze większej liczby rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji dla branży mody.
Sport, Designer i Beauty motorami wzrostu
PARTNER PORTALU
W drugim kwartale tego roku Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. Firma rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, odnotowując silny wzrost w kategoriach: Sport, Designer i Beauty, podniosła atrakcyjność swojego asortymentu dzięki nowym markom, zainwestowała w nowe, wspierane sztuczną inteligencją rozwiązania, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia, a także rozszerzyła swoją działalność w segmencie B2B. Liczba aktywnych klientów wzrosła od końca pierwszego kwartału o 300 000, osiągając 49,8 miliona.
Zalando wspiera polski sektor modowy
“Zalando kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieranie polskiej mody. W czerwcu po raz drugi uruchomiliśmy kampanię marketingową promującą wyłącznie krajowe marki, zapraszając cztery z nich: La Manię, Lancerto, Kazar i Yes, do stworzenia limitowanych kolekcji, dostępnych wyłącznie na Zalando. Jak wynika z naszego raportu “Polska moda na europejskim wybiegu”, 50% Polaków kupuje co najmniej kilkukrotnie w ciągu roku lokalne marki. Cieszy nas również, że już ponad połowa polskich firm sprzedających online jest obecna poza naszym krajem, a aż 75% z nich planuje dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną. Jesteśmy dumni, że jako Zalando możemy wspierać rozwój polskiej mody, udostępniając partnerom takie narzędzia, jak ZEOS, dzięki któremu sprzedawcy mogą udostępniać swoje produkty na wielu marketplace’ach i łączyć się z dziesiątkami lokalnych operatorów w całej Europie oraz ZMS, które wspiera marki w skutecznych działaniach marketingowych na Zalando i w innych kanałach.” – mówi Daniel Rogiński, GM CEE Zalando.