Martes Sport kontynuuje rozbudowę sieci placówek stacjonarnych. Plany ekspansji zakładają otwarcie w roku 2024 łącznie 25 nowych lokalizacji, przy czym ponad 20 zostanie zmodernizowanych, w tym część znacząco powiększona. Martes Sport intensyfikuje też swoje działania w sektorze e-commerce.
Bieżący rok dla Martes Sport, sieci sklepów sportowych, to pracowity okres. Marka cały czas poszukuje nowych powierzchni, konsoliduje i modernizuje już istniejące.
Nowe lokalizacje pojawiają się w całym kraju, zaczynając od północnej części, czyli m.in. w Gdańsku, Koszalinie czy Ostródzie, jak i Gorzowie Wielkopolskim, Świebodzinie oraz Bytomiu, Ustroniu czy Jastrzębiu Zdroju na południu.
Tylko na Śląsku powstało 7 nowych lokalizacji, a do końca roku dołączą kolejne dwie, w Mikołowie ponad 1000 mkw. oraz w rodzinnym mieście spółki, czyli w Bielsku-Białej o powierzchni niespełna 1900 mkw.
W planach do końca roku są również otwarcia salonów Martes Sport w Tarnobrzegu, Węgrowie, Szczecinie, Pionkach, Sulęcinie oraz w Opolu w projekcie Turawa, gdzie obecny sklep zostanie relokowany na nową powierzchnię 1800 mkw.
Na ścieżce wzrostu
Sieć sklepów stacjonarnych Martes Sport po pierwszej połowie 2024 roku posiada 380 placówek w Polsce, Czechach oraz Rumunii. Prowadzone są zaawansowane rozmowy na temat ekspansji w kolejnych krajach.
W roku 2024 Martes Sport otworzy łącznie 25 nowych lokalizacji, ponad 20 zmodernizuje w tym część znacząco powiększy. Prawie 20 lokalizacji zostanie zamkniętych ze względu na zmieniające się trendy rynkowe.
Martes Sport, w związku ze stale poszerzaną ofertą handlową, w dużych ośrodkach miejskich poszukuje lokali o powierzchni w przedziale od 1500 mkw. do 4000 mkw. Takie powierzchnie dają sieci większą elastyczność poprzez dodawanie nowych kategorii produktów lub dopasowanie przestrzeni do ofert sezonowych.
Dominującą pozycję w asortymencie sprzedaży sklepów stanowią marki należące do siostrzanej firmy Trade Marks, tj. m.in. Elbrus, Huari, Radvik, Aquawave, Fitanu, Iguana, Martes Essential, Coolslide, IQ.
Rozwój w modelu omnichannel
Analogicznie do rozwoju sieci offline, Grupa Kapitałowa Martes Sport kładzie mocny nacisk na rozbudowę i zasięg swojego kanału e-commerce. Z początkiem roku istniejące obecnie sklepy: sklepmartes.pl, fitanu.com, sklepiguana.pl, zostały mocno wsparte przez nowoczesny i zautomatyzowany magazyn o powierzchni 55 tys. mkw.
To kolejny krok milowy rozwoju firmy aby osiągnąć jeszcze lepszą w przyszłości synergię i optymalizację sprzedaży, z wykorzystaniem prawie czterystu stacjonarnych placówek detalicznych branży sportowej z jednej strony, a sprawnie działającą platforma e-commerce z drugiej.