Zalando udoskonala awatary w wirtualnej przymierzalni

Zalando wprowadza personalizację na wyższy poziom dzięki swoim ostatnim udoskonaleniom wirtualnej przymierzalni. Klienci po raz pierwszy mogą stworzyć trójwymiarowego awatara opartego na ich własnych wymiarach ciała, co zapewnia lepsze odwzorowanie dopasowania produktów. W ramach programu pilotażowego klienci z 14 rynków europejskich mogą wirtualnie przymierzać wyselekcjonowaną ofertę produktów Levi’s dla kobiet i mężczyzn.

Nowa funkcja bazuje na technologii pomiaru ciała Zalando opracowanej w 2023 roku, umożliwiającej klientom korzystanie z bardziej spersonalizowanego i realistycznego doświadczenia zakupów online.

Udoskonalona wirtualna przymierzalnia jest dostępna w 14 krajach europejskich i dla górnych części męskiej i damskiej odzieży marki Levi’s, jak np. koszule. Rozwiązanie będzie testowane przez cztery tygodnie w celu zebrania niezbędnych informacji i wniosków do dalszego rozwoju technologii. Od momentu uruchomienia wirtualnej przymierzalni w 2022 roku skorzystało z niej ponad 80 tys. klientów, co pozwoliło lepiej zrozumieć dopasowanie ubrań i ograniczyć liczbę zwrotów związanych z rozmiarami.

„W początkowych wersjach naszej wirtualnej przymierzalni, awatary 3D były oparte na modelowaniu statystycznym i wykorzystywały wzrost, wagę oraz płeć klientów do przewidywania ich figury. Jednak każdy jest unikalny.

Dzięki integracji naszej technologii pomiaru ciała z wirtualną przymierzalnią, klienci mogą teraz tworzyć awatary, które dokładnie odzwierciedlają indywidualny kształt ich ciała” – mówi Pelin Anlu Bedirhanoglu, Director of Product Size and Fit Zalando.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Dzięki naszej technologii wirtualnej przymierzalni, już zaobserwowaliśmy redukcję wskaźników zwrotów o 40%. Chociaż wyniki te są ograniczone ze względu na fazę testowania technologii, są obiecującym sygnałem, że może ona zwiększyć satysfakcję zarówno klientów, jak i partnerów marki”.

W ulepszonej wirtualnej przymierzalni Zalando klienci za pomocą widoku 360º mogą wygodnie zobaczyć, jak różne rozmiary danego produktu będą wyglądały na ich ciele – wystarczy, że użyją do tego swojego telefonu, a także przybliżać i oddalać obraz, aby dokładniej obejrzeć produkt.

Z około 50 milionami klientów

Zalando to wiodąca europejska platforma dla mody i lifestyle’u, założona w 2008 roku w Berlinie. Buduje paneuropejski ekosystem w oparciu o dwa wektory wzrostu: B2C i B2B.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W obszarze B2C, Zalando oferuje swoim około 50 milionom klientów na 25 rynkach wysokiej jakości inspirujące doświadczenia zakupowe dla produktów modowych i lifestylowych, zapewniając dostęp do wielu marek w jednym miejscu.

W obszarze B2B udostępnia markom i sprzedawcom detalicznym swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, by wspierać ich w zarządzaniu sprzedażą internetową i jej rozwoju, zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią.

Poprzez realizację wizji ekosystemu, Zalando dąży do wprowadzenia pozytywnych zmian w branży mody i lifestyle.