Trzy piętra pełne inspiracji, przestrzeń łącząca historię z nowoczesnością, a także klub, w którym będzie można spotkać się z twórcami. 13 grudnia Empik otwiera flagowy salon w zrewitalizowanym, modernistycznym pawilonie dawnej Cepelii w samym centrum Warszawy.
Zaniedbany przez lata budynek ponownie zachwyca nie tylko oryginalnym wyglądem i nowoczesnym wnętrzem, ale także szerokim i unikalnym asortymentem. Już niebawem zacznie też tętnić kulturalnym życiem za sprawą Klubu Empik.
Wizytówka Empiku
Salon Empik Marszałkowska mieści się w ikonicznym budynku przy Rondzie Dmowskiego, w samym sercu stolicy. Tym samym staje się jednym z najbardziej prestiżowych punktów handlowych w Polsce. Cały projekt, podobnie jak pierwowzór dawnej Cepelii, opiera się na koncepcji lokalu sprzedażowo-usługowego przenikającego się z ulicą.
„Empik Marszałkowska to nie tylko flagowy salon marki, lecz także wyjątkowa przestrzeń w sercu Warszawy, która odzwierciedla nasze nieustające zaangażowanie w kulturę. Czerpiąc z bogatej tradycji Empiku, który zaczynał właśnie jako klub, stworzyliśmy innowacyjne miejsce spotkań, inspiracji i emocji.
PARTNER PORTALU
Łącząc światy online i offline, oferujemy bogaty, omnikanałowy asortyment, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników kultury i różnorodnych stylów życia. Wierzymy, że Empik Marszałkowska stanie się przestrzenią bliską zarówno warszawiakom, jak i odwiedzającym stolicę. Witajcie w klubie!” – zaprasza Ewa Szmidt, prezeska Empiku.
Wyjątkowy wybór książek oraz wydawnicze perełki
Empik Marszałkowska to aż trzy piętra pełne zakupowych inspiracji: od literatury, przez muzykę, zabawki, artykuły papiernicze i kreatywne po unikalne kolekcje gadżetów. Na półkach zgromadzono 35 tysięcy produktów, z czego ponad połowę stanowi książka.
Na poziomie 1 znajdziemy gorące premiery, pięknie wydane albumy, komiksy, poezję i największy w sieci wybór mangi. W nowym salonie Empik oferuje także wachlarz książek anglojęzycznych: od literatury klasycznej, kryminałów i thrillerów po młodzieżową i dziecięcą, a także zagraniczne edycje albumów, atlasów czy klasycznych bajek.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Dostępna jest również literatura polska w zagranicznych wydaniach, jak np. książki Lema, Mrożka czy Kapuścińskiego. Ale to nie wszystko – na czytelników czekają publikacje z autografami polskich i zagranicznych autorów, m.in. Olgi Tokarczuk, Wojciecha Chmielarza, Camili Lackberg czy Jo Nesbo. Odwiedzający mogą tu także korzystać z małej czytelni z panoramicznym widokiem na centrum Warszawy.
Dla melomanów i turystów
Nowy salon wyróżnia się nie tylko imponującą ofertą dla czytelników, lecz także dla fanów muzyki. Na poziomie -1 Empik Marszałkowska znajdziemy największy wybór płyt winylowych, m.in. w kolekcjonerskich, unikatowych wydaniach, a także nowe sekcje tematyczne, jak K-pop czy ciężkie brzmienia.
Na półkach prezentowane są ponadto specjalne wydania CD czy wydawnictwa wielopłytowe z pełną dyskografią artystów, które nie były do tej pory dostępne stacjonarnie. Na klientów czeka także strefa z gadżetami fanowskimi oraz szeroki wybór gramofonów, a dodatkowo z okazji otwarcia – egzemplarze płyt CD i winyli z autografami artystów m.in. Dawida Podsiadło, sanah czy Korteza.
Specjalnie z myślą o turystach odwiedzających Warszawę, również tych z zagranicy, Empik przygotował ofertę pamiątek i produktów regionalnych, m.in. gadżetów, przewodników, książek i albumów, w tym także wydań obcojęzycznych.
Więcej niż sklep – nowa przestrzeń kulturalna w centrum stolicy
Już od 76 lat, odkąd powstały pierwsze Kluby Prasy i Książki, Empik jest nieodłącznie kojarzony z wydarzeniami. Salon przy Marszałkowskiej będzie kontynuować tę tradycję i stanie się ważnym miejscem na kulturalnej mapie Warszawy.
W nowo otwartym Klubie Empik, zlokalizowanym na poziomie -1, będą odbywać się spotkania autorskie, koncerty, premiery książek i płyt, sesje autografów a także inne wydarzenia artystyczne. To przestrzeń ze sceną z profesjonalnym nagłośnieniem i oświetleniem, 100 miejscami w układzie klubowym oraz zapleczem technicznym do transmisji online.
Bogaty program wydarzeń będzie towarzyszyć warszawiakom i turystom na co dzień. Już w styczniu odbędą się spotkania z artystami nominowanymi do corocznych nagród – Odkryć Empiku.
Powrót do handlowej tradycji
Po kilkudziesięciu latach modernistyczny pawilon odzyskał dawną świetność i historyczny charakter miejsca otwartego na Warszawę. Empik pisze teraz jego nowy rozdział, czerpiąc z kulturalnego dziedzictwa, a zarazem wprowadzając innowacyjne rozwiązania.
W salonie dostępne są usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu wygodę zakupów online i offline. To m.in. click & collect – ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem już po 2 godzinach czy darmowa dostawa zamówień z Empik.com – z oferty własnej oraz wybranych sprzedawców Empik marketplace.
Zamówienia można wygodnie i szybko odebrać zarówno w specjalnym Punkcie, jak i w Empikomacie. Co więcej, Empik Marszałkowska sezonowo prezentuje wyselekcjonowany asortyment, na co dzień dostępny na platformie Empik.com, obejmujący elektronikę, gaming, sport, urodę oraz marki własne.
Ukłon w stronę historii
Odrestaurowany pawilon Cepelii zachwyca na nowo, wiernie oddając modernistycznego ducha oryginału. Dzięki realizacji budynek znów nabrał lekkości – powróciły szklane ściany i charakterystyczne wolnostojące gabloty ekspozycyjne.
Odwzorowane zostały także historyczne oświetlenie, okładziny elewacyjne z aluminiowej blachy trapezowej, okna lamelowe oraz elementy dekoracyjne. Starannej renowacji poddano niepowtarzalną ceramiczną mozaikę autorstwa Stanisława Kucharskiego złożoną z ręcznie wypalanych płytek. We wnętrzu słupy obłożone lustrami tworzą iluzję lekkości, a dynamiczne schody – będące wewnętrzną, wielkoskalową rzeźbą – zostały odtworzone zgodnie z oryginalnym projektem, z dodatkiem biegu prowadzącym na poziom -1.
Obok pawilonu stanął maszt flagowy, który był przewidziany w pierwotnym projekcie Zygmunta Stępińskiego, ale dopiero teraz doczekał się realizacji.
W nowym Empiku nie zabrakło również miejsca dla symbolu Cepelii – słynnego koguta. Nie zachował się oryginalny neon, ale przetrwała blacha fasady z jego obrysem, która została wkomponowana w wystrój wnętrza nowego salonu. Na linii jego odbicia został odtworzony neon, który pięknie prezentuje się po zmroku, ciesząc oko przechodzących obok pawilonu warszawiaków.
Silny punkt strategii Empiku
Otwarcie Empik Marszałkowska w pawilonie dawnej Cepelii bezpośrednio wpisuje się w strategię korporacyjną Grupy. Z uwagi na przeznaczenie handlowe i kulturalne dziedzictwo, a także lokalizację i powierzchnię, budynek ten był naturalnym i najlepszym możliwym wyborem na flagowy salon Empik.
Sieć salonów liczy dziś 370 lokalizacji w całej Polsce. Empik zamknie ten rok z liczbą około 25 nowo otwartych sklepów i równie ambitne plany zapowiada na 2025 rok.
„Naszym celem na przyszły rok jest osiągniecie 400 lokalizacji na mapie Polski. Kontynuujemy dynamiczną ekspansję zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Jesteśmy liderem sprzedaży omnikanałowej, a salony są nieodłącznym elementem naszego ekosystemu” – podkreśla Ewa Szmidt.
„Oddajemy w ręce klientów trzy piętra pełne multikategoryjnej, wyselekcjonowanej oferty, od książek i muzyki, aż po sport, dom i ogród czy elektronikę. Jestem dumna, że od 13 grudnia Empik Marszałkowska na dobre zagości na zakupowej i kulturalnej mapie Warszawy”.
Z 370. salonami
Empik jest wiodącą firmą na rynku handlu detalicznego w Polsce, oferując produkty z ponad 20 kategorii, w unikatowym omnichannelowym modelu łączącym 370 salonów stacjonarnych z bogatą ofertą dostępną na Empik.com, w tym marketplace (EmpikPlace). Co roku ponad 10 milionów klientów robi zakupy w ramach całego ekosystemu Empiku.
W 2024 łączna wartość sprzedaży (GMV) Grupy Empik przekracza 4 mld PLN i rośnie kilkanaście procent r/r, przy czym kanał online odpowiada już za ponad połowę całej sprzedaży.
Grupa systematycznie rozbudowuje swoją ofertę, udostępniając klientom już 20 milionów produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Udział niewydawniczych kategorii w całej sprzedaży Empiku przekracza dziś 50%.
Na bazie swojej ponad 75-letniej bogatej historii Empik jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w handlu detalicznym w Polsce, ciesząc się wysokim zaufaniem konsumentów.
Jednocześnie Grupa Empik wzmacnia swoją ofertę dla Klientów poprzez rozwijany ekosystem usług, oferując m.in. dostęp do cyfrowych treści – audiobooki, ebooki, podcasty (Empik Go) czy bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe (Going., Empik Bilety).