Zarządzana przez Apsys gdyńska Riviera podsumowuje rok 2024

Rok 2024 upłynął w Centrum Riviera pod znakiem zmiany pozycjonowania galerii oraz wdrażania nowej strategii leasingowej i poszerzania portfolio najemców. Bardzo ważnym elementem pracy zarządcy, firmy Apsys Polska, było również przeprowadzenie ponad 30 postępowań przetargowych, które pozwoliły na optymalizację kosztów funkcjonowania obiektu, a w najbliższych miesiącach zaowocują również wdrożeniem nowych, zaawansowanych rozwiązań z zakresu zarządzania obiektem handlowym.

Apsys Polska objął zarzadzanie Centrum Riviera w Gdyni, należącym do funduszu Union Investment Real Estate GmbH, w październiku 2023 roku. Od początku podstawą pracy nowego zarządcy była wielopłaszczyznowa strategia, wytyczająca kierunki rozwoju obiektu.

Rok 2024 upłynął pod znakiem wdrażania nowego pozycjonowania centrum. Działania obejmowały między innymi wprowadzenie nowej linii kreatywnej centrum inspirowanej gdyńskim modernizmem, poszerzenie oferty modowej oraz urozmaicenie oferty gastronomicznej, a także wypracowanie zupełnie nowych form współpracy z lokalnymi instytucjami i stowarzyszeniami.

„Zmiany w Centrum Riviera odpowiadają na wyzwania rynku, potrzeby najemców i oczekiwania klientów” – podkreśla Aleksandra Słowińska, dyrektorka Centrum Riviera.

„Budujemy unikatową jakość opartą na modernistycznym charakterze Gdyni, dzięki której Riviera wyróżnia się na trójmiejskim rynku.

To miejsce zakupów, rozrywki i spotkań, łączące komfort, dostępność oraz zaangażowanie w inicjatywy ważne dla lokalnej społeczności. Nasze ambicje najlepiej oddaje claim marki: Miasto-Ludzie-Spotkania”.

Nowa linia kreatywna, nawiązująca do gdyńskiego modernizmu, podkreśla związek Riviery z miastem. Centrum w komunikacji postawiło na zdecydowane kolory, geometryczne kształty multiplikowane w charakterystyczny dla modernistycznej sztuki sposób.

Nowe pozycjonowanie i nowa jakość komunikacji wizualnej marki znalazły swoje odbicie w mediach społecznościowych, na oficjalnych profilach marki na Facebooku, Instagramie oraz Tik Toku. Wysokiej jakości kontent, estetyka publikowanych materiałów oraz angażujące relacje z wydarzeń w centrum – to wszystko sprawia, że społeczność budowana wokół marki stale się powiększa.

Modernistyczna estetyka oraz nowa linia kreatywna stały się inspiracją do stworzenia nowej dekoracji świątecznej. Nowoczesna i elegancka, połączyła modernistyczny design ze świąteczną atmosferą. Jej ważną częścią są interaktywne przestrzenie zabawy dla najmłodszych.

Rozszerzenie oferty handlowej

Riviera wzbogaciła swoją ofertę aż o osiemnaście nowych marek, w tym lokalne koncepty gastronomiczne, takie jak cukiernia Błogo, lodziarnia Lody Bałtyckie oraz pizzeria Pizzarium. Ofertę gastronomiczną centrum wzbogaciła popularna restauracja Popeyes – to pierwszy lokal tej marki na Pomorzu. Dodatkowo restauracje Pizza Hut oraz KFC przeszły gruntowne remonty.

Segment modowy został poszerzony o salony Molton, Tatuum, Monari, Recman, Borgio oraz Terranova. Ponadto w salonach H&M, CCC, New Yorker oraz Boss miały miejsce remonty i modernizacje, które pozwoliły na wdrożenie nowych, jeszcze bardziej przyjaznych kupującym konceptów aranżacji przestrzeni i ekspozycji asortymentu.

W pierwszych miesiącach 2025 roku klientów w Centrum Riviera przywita nowy salon marki Adidas, pierwszy w Trójmieście zaaranżowany według flagowego konceptu marki oraz nowoczesny, duży salon marki 4F. W ramach wzmacniania modowego charakteru centrum, Riviera zaoferowała klientom bezpłatną usługę „Zakupy ze stylistką”. Joanna Jasińska-Klamrowska, dyplomowana stylistka, pomaga klientkom i klientom centrum w dokonywaniu modowych wyborów, a jednocześnie wspiera najemców, popularyzując wiedzę na temat marek dostępnych w Centrum Riviera – również tych unikalnych, nie sieciowych.

Ofertę centrum w roku 2024 uatrakcyjniały również wyjątkowe projekty. W okresie wakacyjnym w centrum działał salon Żywiec Męskie Granie Pop-up, pierwsze takie miejsce w Polsce. W inspirowanej estetyką festiwalową przestrzeni klienci mogli nie tylko kupić gadżety sygnowane nazwiskami polskich artystów, takich jak np. Katarzyna Nosowska czy Krzysztof Zalewski, ale również uczestniczyć w koncertach i spotkaniach z muzykami.

Inicjatywy kulturalne i społeczne

Rok 2024 to również start współpracy Centrum Riviera z flagowymi projektami gdyńskimi – festiwalem Gdynia Design Days, będącym jedną z najbardziej prestiżowych imprez poświęconych designowi i projektowaniu w Polsce oraz Szlakiem Modernizmu – wyjątkowym projektem prowadzonym przez Agencję Rozwoju Gdyni, którego celem jest popularyzacja i ochrona unikalnego architektonicznego dziedzictwa miasta.

Po raz pierwszy w siedemnastoletniej historii festiwalu Gdynia Design Days, Centrum Riviera zostało partnerem przedsięwzięcia. W ramach współpracy w przestrzeni obiektu zaprezentowana została instalacja „Bańka Informacyjna” – interaktywna wystawa, której celem było sprowokowanie publiczności do refleksji nad zagrożeniami komunikacyjnymi w dobie mediów społecznościowych. W programie festiwalu znalazły się również spotkania z kuratorkami wystawy, Eweliną Antonowicz i Elizą Gawrjołek.

Centrum Riviera zostało także strategicznym partnerem Gdyńskiego Szlaku Modernizmu. Owocem kooperacji były wystawy fotograficzne, zorganizowane między innymi w ramach projektu Riviera Sztuki, a latem w centrum odbył się cykl warsztatów architektonicznych dla dzieci i młodzieży.

Zrównoważony rozwój, ekologia i programy społeczne

Apsys Polska, zarządca Centrum Riviera, wszystkie swoje działania realizuje w zgodzie z założeniami polityki zrównoważonego rozwoju. Standardy ekologicznego zarządzania wdrożone zostały również w Centrum Riviera.

Wszystkie umowy z kontrahentami zawierają “zielony załącznik”, który określa wymagania dla firm współpracujących dotyczące zachowania wysokich standardów środowiskowych – między innymi w zakresie gospodarowania wodą oraz energią elektryczną. Również wszystkie umowy najmu zostały zawarte w standardzie green lease i zobowiązują najemców między innymi do ekologicznego użytkowania powierzchni.

W centrum wprowadzane są rozwiązania, które mają na celu między innymi optymalizację zużycia mediów. Oszczędność wody uzyskano dzięki instalacji perlatorów w łazienkach, natomiast planowany do wdrożenia w najbliższych miesiącach nowoczesny system zarządzania obiektem (BMS) będzie miał wpływ na poprawę wydajności energetycznej całego budynku.

Znaczącą poprawę osiągnięto w zakresie segregacji odpadów. Dzięki konsekwentnej edukacji najemców w roku 2024 odnotowano 12% wzrost poziomu segregacji makulatury i aż 101% dla folii w porównaniu do 2023 roku, przy jednoczesnym spadku odpadów zmieszanych o 11%.

Między innymi dzięki takim działaniom Centrum Riviera odnowiło certyfikat BREEAM na poziomie Excellent, potwierdzając swoje zaangażowanie w ekologiczne zarządzanie.

Elementem polityki zrównoważonego rozwoju są również działania wdrażane na rzecz poprawy dostępności Centrum Riviera. Apsys Polska realizuje je w ramach autorskiego programu Spektrum Zrozumienia. W punkcie informacji zainstalowano pętlę indukcyjną, która pomaga osobom niedosłyszącym uzyskać niezbędne informacje. Osoby wrażliwe na bodźce akustyczne mogą wypożyczyć słuchawki wyciszające. Są one dostępne również w wersji dla najmłodszych.

Jednym z priorytetów Apsys Polska jest budowanie trwałych relacji z najemcami. W tym celu opracowany został program Better2gether. W jego ramach realizowane są bezpłatne szkolenia dla pracowników najemców, konkursy oraz świąteczne spotkania.

Program wdrożony został również w Centrum Riviera, a w jego ramach najemcy mieli między innymi okazję wziąć udział w warsztatach związanych z poprawą jakości obsługi klientów. Wdrożono również platformę Trackeo – autorskie narzędzie do raportowania i komunikacji z najemcami.

„Rok 2024 to pierwszy pełny rok kalendarzowy, w którym mieliśmy okazję zarządzać Centrum Riviera w oparciu o strategię opracowaną dla tego obiektu. Wiele jej założeń już udało nam się wdrożyć, przede wszystkim w obszarze marketingu oraz leasingu, co widać zarówno w nowym języku komunikacji wizualnej czy zmianach w portfolio najemców.

Wiele nowych rozwiązań zmaterializuje się w najbliższych miesiącach, jako wynik przeprowadzonych w ostatnim roku postępowań przetargowych. Pozwolą one jeszcze sprawniej zarządzać obiektem, poprawią jego stan techniczny, pozwolą optymalizować koszty jego funkcjonowania oraz realizować założenia polityki środowiskowej.

Liczymy na to, że nasze starania docenią klienci, dla których Centrum Riviera jest i będzie miejscem kompleksowych zakupów i spędzania czasu, pewnym partnerem lokalnych stowarzyszeń i instytucji w realizacji wielu wartościowych działań na rzecz lokalnej społeczności. Będziemy dokładać wszelkich starań, by pracować nad rozwojem relacji z najemcami, dla których Riviera będzie bezpiecznym partnerem do rozwijania biznesu i komfortowym miejscem pracy.

I oczywiście zrobimy wszystko, by realizować nasze zobowiązania wobec właściciela, funduszu Union Investment Real Estate GmbH i systematycznie pracować nad zwiększeniem wartości nieruchomości w zgodzie z założeniami polityki zrównoważonego rozwoju” – podsumowuje Ewa Flader, dyrektorka regionalna w Apsys Polska.

Z 71 tys. mkw. powierzchni najmu

Centrum Riviera w Gdyni to największe centrum handlowo-rozrywkowe na Pomorzu, które już od ponad 10 lat oferuje mieszkańcom miasta i regionu możliwość robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Na powierzchni najmu o wielkości 71 tys. mkw. zlokalizowanych jest niemal 250 punktów handlowych i 25 punktów gastronomicznych.  

Wśród kluczowych najemców znajdują się takie marki jak Auchan, Kino Helios, Zdrofit, TK Maxx, Media Markt.  Na terenie obiektu działa również Centrum Obsługi Mieszkańca, placówka Urzędu Miasta Gdynia, w którym każdego dnia sprawy urzędowe załatwia kilkuset mieszkańców.  

Centrum Riviera dysponuje 1 700 własnych miejsc parkingowych.   

Właścicielem Centrum Riviera jest Union Investment Real Estate GmbH z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Od października 2023 roku obiektem zarządza Apsys Polska.    

W portfelu ponad 700 000 mkw. GLA

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz inwestycjach mieszkaniowych.

Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do ich specyfiki.

Do największych inwestycji organizacji w Polsce należą Posnania w Poznaniu i Manufaktura w Łodzi. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 700 000 mkw. GLA w 16 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie i Wrocławskie Lofty w centrum Wrocławia.

Apsys Polska prowadzi również foodhall w Poznaniu.