ESG: Centrum Riviera z wyjątkową propozycją dla młodzieży
Zarządzane przez firmę Apsys Polska Centrum Riviera konsekwentnie angażuje się w inicjatywy społeczne ważne dla lokalnej społeczności. Najnowszym projektem realizowanym w ramach tej strategii jest otwarty w styczniu 2025 SPOT Riviera – stworzona we współpracy z miastem Gdynia przestrzeń przeznaczona dla młodzieży szukającej wsparcia. To bezpieczne i przyjazne miejsca do nauki, spotkań oraz rozwoju osobistego.
SPOTy, czyli miejsca dziennego wsparcia mieszkańców Gdyni dotowane z miejskiego budżetu, działają niemal we wszystkich dzielnicach miasta, oferując bogaty program integracji środowiskowej dla wszystkich grup wiekowych. SPOT Riviera to pierwsza tego typu przestrzeń wsparcia w Gdyni, która działa w obiekcie komercyjnym.
Otwarty w styczniu 2025 roku punkt przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 11-18 lat. Obsługą placówki zajmuje się Fundacja Młodorośli, która do tego zadania została wyłoniona w ramach zorganizowanego przez miasto Gdynia konkursu ofert.
Codzienne funkcjonowanie placówki finansowane jest z funduszy przyznanych przez miasto Gdynia w konkursie, natomiast Centrum Riviera przygotowało technicznie i udostępniło bezpłatnie lokal, w którym zorganizowany został SPOT. Projekt ma charakter pilotażowy i jest wyjątkowym partnerstwem między sektorem prywatnym a publicznym w Gdyni w zakresie wsparcia młodzieży.
Przestrzeń zaprojektowana z myślą o rozwoju i integracji
SPOT Riviera to przestrzeń zaprojektowana z myślą o młodzieży, która szuka wsparcia, miejsca do odpoczynku, nauki i integracji. Młodzi ludzie mogą tu odrobić lekcje, wziąć udział w warsztatach, skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologa czy po prostu spędzić czas w komfortowych warunkach. Ważnym elementem SPOT-u jest wsparcie streetworkerów, którzy pomagają w nauce, organizują zajęcia i nawiązują relacje z młodzieżą.
„Riviera to nie tylko przestrzeń zakupowa, ale także miejsce, które pełni ważne funkcje społeczne. Współpraca z miastem Gdynia oraz Fundacją Młodorośli to naturalny krok w realizacji naszej strategii – chcemy wspierać lokalne inicjatywy i tworzyć wartościowe przestrzenie dla mieszkańców.
SPOT to odpowiedź na realne potrzeby młodzieży, której chcemy zapewnić bezpieczne, otwarte i inspirujące miejsce do rozwoju” – mówi Aleksandra Słowińska, Dyrektorka Centrum Riviera.
Nowo otwarta przestrzeń to nie tylko miejsce do nauki i spotkań, ale także strefa wszechstronnego rozwoju dla młodzieży. Do ich dyspozycji są wygodne miejsca do nauki, strefa relaksu, mini kuchnia, a także biblioteczka i gry planszowe, sprzyjające integracji i kreatywnemu spędzaniu czasu.
Program zajęć oferowanych przez SPOT Riviera jest urozmaicony: od zajęć artystycznych, przez naukę języków obcych, warsztaty z zakresu samorozwoju, aż po zajęcia praktyczne, takie jak pisanie CV czy wniosków urzędowych.
Otwarcie SPOT-u Riviera wpisuje się w szeroką strategię społeczną gdyńskiej galerii handlowo-rozrywkowej oraz filozofię zarządcy obiektu – firmy Apsys, wyrażoną w claimie: Razem. Inne miasto jest możliwe.
Z 71 tys. mkw. powierzchni najmu
Centrum Riviera w Gdyni to największe centrum handlowo-rozrywkowe na Pomorzu, które już od ponad 10 lat oferuje mieszkańcom miasta i regionu możliwość robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Na powierzchni najmu o wielkości 71 tys. m2 zlokalizowanych jest niemal 250 punktów handlowych i 25 punktów gastronomicznych.
Wśród kluczowych najemców znajdują się takie marki jak Auchan, Kino Helios, Zdrofit, TK Maxx, Media Markt. Na terenie obiektu działa również Centrum Obsługi Mieszkańca, placówka Urzędu Miasta Gdynia, w którym każdego dnia sprawy urzędowe załatwia kilkuset mieszkańców.
Centrum Riviera dysponuje 1 700 własnych miejsc parkingowych.
Właścicielem Centrum Riviera jest Union Investment Real Estate GmbH z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Od października 2023 roku obiektem zarządza Apsys Polska.
W portfelu ponad 700 000 mkw. GLA
APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz inwestycjach mieszkaniowych. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do ich specyfiki.
Do największych inwestycji organizacji w Polsce należą Posnania w Poznaniu i Manufaktura w Łodzi. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 700 000 mkw. GLA w 16 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie i Wrocławskie Lofty w centrum Wrocławia.
Apsys Polska prowadzi również foodhall w Poznaniu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter