Monnari ma zgodę UOKiK na przejęcie 5.10.15

Monnari Trade otrzymał pozytywną decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie przejęcia kontroli nad cypryjską spółką Hemoca Holdinggs Limited, właściciela 50,1% akcji spółki Komex S.A., do którego należy marka odzieży dziecięcej 5.10.15.
Zarząd Monnari Trade obecnie analizuje sytuację finansową i prawną spółki Komex S.A. Celem tych działań jest podjęcie ostatecznej decyzji dotyczącej zawarcia umowy nabycia 100% akcji w Hemoca Holdinggs Limited. Nabywcą ma być spółka zależna od spółki – Monna Nice Sp. z o.o.
O zawarciu przedwstępnej umowy spółka informowała w lipcu 2024 r.
Na drodze do przejęcia
Najpierw został podpisany list intencyjny mający na celu podjęcie rozmów i negocjacji zmierzających do ustalenia szczegółowych zasad i warunków nabycia przez Monnari (lub podmiot z grupy kapitałowej Monnari) od Hemoca, posiadanego pakietu akcji spółki Komex, stanowiącego 50,056%.
W ocenie Monari Trade, zakup spółki z branży odzieżowej z segmentu dziecięcego, pod rozpoznawalną marką, będzie komplementarny dla Grupy Kapitałowej oraz przyniesie silne kompetencje w nowym obszarze branży odzieżowej.
Następnie Monna Nice, spółka z grupy Monnari Trade, podpisała przedwstępną umowę kupna 100 proc. udziałów w cypryjskiej spółce Hemoca Holdings Limited, która ma 50,1 proc. akcji Komeksu, właściciela marki odzieżowej 5.10.15.
Łódzka spółka Inwest Estate zamierzała sprzedać na rzecz spółki posiadane udziały za cenę w łącznej wysokości 3 073 000, 00 zł, w tym z tytułu: nabycia udziałów – 2 673 000 zł oraz cesji wierzytelności (udzielonej przez sprzedającego pożyczki) 400 000,00 zł.
Warunkiem zawarcia transakcji była pozytywna decyzja Prezesa UOKiK, którą firma otzrymała.
Marka ubrań dla dzieci
Marka 5.10.15. od blisko 30 lat wspiera rodziny w zakupach wygodnych i modnych ubrań oraz dodatków dla dzieci. Znajomość rynku i potrzeb konsumentów są składowymi sukcesu marki, które w trakcie wielu lat działalności pozwoliły marce dostrzegać nowe przestrzenie do rozwoju.
Obecnie 5.10.15. jest już nie tylko siecią blisko 260 punktów stacjonarnych w całej Polsce, ale głównie multibrandową platformą sprzedażową oferującą produkty znanych marek dla kobiet, dzieci, rodziny, a także do domu.
Polska marka modowa
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.
Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 209 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter