W ubiegłym roku Wroclavia zwiększyła obroty o 9,4 procent

Centrum handlowe Wroclavia odwiedziło w 2024 roku 17,6 mln osób, a suma obrotów najemców zwiększyła się o 9,4% rok do roku. Dzięki 47 nowym i przedłużonym umowom najmu Wroclavia utrzymała bardzo wysoki poziom komercjalizacji, wynoszący 99%. W minionym roku centrum wzbogaciło ofertę o znane marki oraz zorganizowało unikalne wydarzenia, które przyciągnęły tysiące odwiedzających.
Wroclavia to wielofunkcyjny obiekt oferujący unikalne doświadczenia zakupowe, doskonały standard usług oraz rozrywkę na najwyższym poziomie. Centrum z racji swej lokalizacji w komunikacyjnym sercu Wrocławia, a także bliskiej współpracy z lokalnymi władzami i partnerami, jest ważnym punktem na mapie miasta.
Wroclavia rośnie
W minionym roku centrum podpisało łącznie 47 kontraktów, w tym 19 nowych umów oraz 28 przedłużeń długoterminowych na łączną powierzchnię 9 300 m kw. Dodatkowo zawartych zostało 17 kontraktów dotyczących wysp handlowych. Łączna powierzchnia wynajętych lokali wyniosła niemal 13 tys. m kw., a wysp handlowych 215 mkw.
„Wyniki osiągnięte w 2024 roku potwierdzają naszą skuteczność w pozyskiwaniu i budowaniu długotrwałych relacji z najemcami, co przekłada się na wysoki poziom komercjalizacji, wynoszący na koniec roku 99%. Wskaźnik pustostanów EPRA wyniósł zaledwie 1%, co jest najlepszym dowodem na efektywne zarządzanie powierzchnią” – powiedziała Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii.
Rozszerzona oferta marek sportowych i lifestylowych
W 2024 roku Wroclavia wzbogaciła swoją ofertę o nowe marki, które przyciągnęły uwagę klientów, przekładając się na jeszcze większą odwiedzalność centrum. Wśród najważniejszych nowych najemców, którzy dołączyli do centrum w minionym roku, znaleźli się Snipes, North Face oraz Carpatree.
Snipes otworzył swój sklep w drugim kwartale na powierzchni 300 mkw., wprowadzając unikalny asortyment obuwia i odzieży sportowej. North Face dołączył do oferty centrum w tym samym czasie, otwierając lokal o powierzchni 160 mkw. na poziomie +1, co wzbogaciło ofertę sportowo-lifestyle’ową. Z kolei Carpatree, otwarty w trzecim kwartale, to drugi sklep stacjonarny tej marki w Polsce, zajmujący powierzchnię 106 mkw.
Nowa mapa handlowa centrum
Wroclavia przeszła też szereg zmian w układzie najemców, które pozwoliły zoptymalizować przestrzeń handlową. Nowe lokalizacje znanych marek podkreślają rozwój najemców oraz ich inwestycje w nowoczesne formaty. Adidas powiększył swoją powierzchnię o ponad 60% – z 300 mkw. do 485 mkw., co uczyniło ten sklep największym w regionie. Otwarcie nowego formatu miało miejsce w drugim kwartale. Już w 2025 roku w powiększonym formacie i najnowszym koncepcie – jedynym we Wrocławiu – zaprezentuje się również marka Nike.
Z kolei potencjał lokalizacji na poziomie +1 doceniły i wykorzystały marki odzieżowe, nie tylko przenosząc swoje sklepy z parteru, ale także znacznie zwiększając ich powierzchnie. Znalazły się wśród nich: Levi’s, który w lutym otworzył nowy lokal o powierzchni 200 m kw. , Vistula z nowym lokalem o powierzchni 304 mkw., czy Tatuum, który w pierwszym kwartale zajął lokal o powierzchni 270 mkw.
Wśród najemców, którzy zmienili lokalizacje swoich sklepów na większe, znalazła się również Pandora, która powiększyła swój sklep z 50 mkw. do 88 mkw. Apart powiększył swój sklep o 30% do 150 mkw., a W.KRUK podwoił powierzchnię swojego sklepu z 86 mkw. do 165 mkw. Wcześniej podobnie zrobiły sklepy Triumph i Time Trend.
Nowe inwestycje
W 2024 roku centrum przeprowadziło również ważną modernizację: od strony dębu poprzednie drzwi obrotowe zastąpione zostały przez większe i bardziej nowoczesne, natomiast od strony ul. Suchej zamiast jednej, pojawiły się aż dwie pary komfortowych drzwi obrotowych. Nowe systemy wejściowe wyposażone zostały dodatkowo w kurtyny powietrzne, które zabezpieczają centrum przed dostawaniem się zimnego lub ciepłego powietrza z zewnątrz. Dzięki tym zmianom udało się zwiększyć komfort gości i rozładować ruch pieszy od strony najpopularniejszych wejść do centrum.
„Wroclavia jest jednym z największych i najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w regionie. Klienci doceniają bogatą ofertę, komfortową przestrzeń, oryginalny design oraz najwyższą jakość obsługi. Nasza koncepcja Customer Journey opiera się na dążeniu do zapewnienia wyjątkowych doświadczeń zakupowych.
Stawiamy na komfort i prostotę, oferując rozwiązania takie jak czytelne oznaczenia, przemyślana organizacja przestrzeni czy strategicznie rozmieszczenie stref relaksu i rozrywki. Dzięki starannie dobranej ofercie najemców, łączącej flagowe sklepy popularnych marek z lokalnymi konceptami oraz aktywnym i unikalnym działaniom marketingowym, Wroclavia zapewnia klientom przyjazną atmosferę, sprzyjającą komfortowym zakupom” – podkreśliła dyrektorka Wroclavii.
Kolejne flagowe sklepy wiodących marek już w 2025
Rok 2025 zapowiada się równie ekscytująco, z wieloma nowymi otwarciami i rearanżacjami lokali. Wśród najważniejszych wydarzeń leasingowych znajduje się otwarcie pierwszego w regionie sklepu Victoria’s Secret, które planowane jest na trzeci kwartał. Dodatkowo w centrum z początkiem roku pojawiły się nowe sklepy, ANIA KRUK oraz Guess Jeans. Sweet Factory planuje otwarcie w pierwszym kwartale 2025 roku.
W najbliższym czasie planowane są otwarcia kolejnych, lubianych i rozpoznawalnych marek, które wybrały Wroclavię jako miejsce swojej ekspansji. Te inwestycje mają na celu dalsze umacnianie pozycji centrum jako destynacji wybieranej przez wiodące marki do lokowania swoich flagowych, często jedynych sklepów w regionie.
Blisko ludzi i ich potrzeb
Rok 2024 był dla Wroclavii czasem wielu wydarzeń łączących rozrywkę, edukację i zaangażowanie społeczne. Wiosną tematem przewodnim była oczywiście ekologia, czego wyraz dały Dzień Ziemi i Rowerowa Majówka. Latem Extreme Fest ukazał atrakcje Dolnego Śląska, a Pitlane Summer Bar gościł koncerty i wydarzenia kulturalne. Jesienią Wroclavia postawiła na inicjatywy prozdrowotne, takie jak zbiórka krwi i Pink October, a także na pomoc osobom w kryzysie bezdomności, w tym zbiórkę obuwia. Rok zakończyły świąteczne akcje w tym „Świąteczne Piernikobranie” oraz loteria z nagrodami.
„Wroclavia od lat jest blisko mieszkańców i stara się odpowiadać na ich potrzeby. Wsłuchując się w głosy naszych klientów, oferujemy nie tylko bogatą ofertę modową i rozrywkową, ale także unikalne w skali regionu eventy, takie jak Extreme Fest czy Spacery z Wroclavią, które w roku ubiegłym skierowane były do także do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dzięki temu jesteśmy miejscem, które inspiruje, integruje oraz odpowiada na oczekiwania odwiedzających” – powiedziała Małgorzata Woźniak.
Rok 2024 pod znakiem prestiżowych nagród
Wroclavia po raz kolejny sięgnęła po złoto w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards, organizowanym przez Polską Radę Centrów Handlowych. Centrum zdobyło tytuł „Obiekt Handlowy Roku – Best Performance” już drugi rok z rzędu (a trzeci w swojej historii). Dodatkowo, centrom handlowym Unibail-Rodamco-Westfield przyznano złotą statuetkę w kategorii „Osiągnięcia ESG roku” – trzeci rok z rzędu. Te wyróżnienia potwierdzają skuteczność realizacji strategii zrównoważonego rozwoju oraz najwyższe standardy zarządzania.
„Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu oraz wsparciu najemców 2024 rok był czasem sukcesów i innowacji. Z optymizmem patrzymy na nadchodzący rok, kontynuując naszą strategię dostarczania najwyższej jakości usług i niezapomnianych doświadczeń dla naszych klientów” – podsumowała Małgorzata Woźniak.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter