Według najnowszych badań Kantar aż 99% internautów wskazało InPost jako najlepiej rozpoznawalną markę dostarczającą przesyłki, a 95% korzystało z InPost w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Ponadto, 94% (+1 pp) polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® jako formę dostawy, a 87% (+2 pp) jako formę wysyłki. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 77 punktów, a NPS marki wyniósł 66 (+3).
InPost jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.
Marka InPost jest najsilniejsza pod względem nowoczesności i mobilności (81% wskazań), terminowego dostarczania przesyłek (81% wskazań), a 80% internautów uznaje ją za markę odnoszącą sukcesy na rynku. Ponadto, InPost wyróżnia się innowacyjnością i doskonaleniem swoich usług, a także dostosowywaniem się do współczesnych trendów.
„Nowoczesność i komfort klienta” to obszar, w którym InPost niezmiennie wygrywa ze wszystkimi konkurentami. Przykładem jest aplikacja InPost Mobile, z której zadowolonych jest 90% użytkowników – cenią ją głównie za łatwość zarządzania przesyłkami, możliwość zdalnego odbioru oraz prostotę i intuicyjność aplikacji.
„Najnowszy raport Kantar pokazuje, że prawie każdy Polak zna i korzysta z InPost. Co ważne, nasze wyniki NPS marki, jak i maszyn Paczkomat, z roku na rok rosną – co daje nam ogromną satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom jesteśmy doceniani przez klientów nie tylko za niezawodną logistykę, ale także za aplikację mobilną, z której zadowolonych jest aż 90% użytkowników oraz za program lojalnościowy, o którym wie aż 77% użytkowników aplikacji. Jesteśmy dumni, że InPost cały czas pozostaje liderem rankingów i cieszy się najwyższą sympatią Polaków wśród firm logistycznych” – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost.
W 2024 roku InPost zapłacił rekordowe 380 mln złotych podatku CIT. Jako polska firma, InPost odprowadza podatki w Polsce i będzie to robić w przyszłości – bo rozumie, że na tym polega patriotyzm gospodarczy. Jako największa firma prywatna w Polsce (wg rankingu magazynu Forbes z listopada 2024 r.) nieustannie tworzy nowe miejsca pracy – aż 71 hubów logistycznych InPost daje łączne zatrudnienie w Polsce dla 20 000 osób.
Grupa InPost rozpoczęła 2025 rok z bardzo dobrymi wynikami. W pierwszym kwartale odnotowała przychody na poziomie 3 mld zł, a także wzrost w zakresie wolumenu przesyłek wyniósł 272 mln (+12% r/r), zwiększyła się także sieć do ponad 83 000 punktów OOH, a także poprawiła się rentowność. Skorygowana EBITDA wyniosła 940 mln zł (+24% r/r/), a skorygowana marża EBITDA osiągnęła 32% (+52 punktów bazowych). Co więcej, to kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku, we wszystkich kluczowych krajach, w których Grupa jest obecna.
InPost ma ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.