Marka Enata Bread planuje inwestycje rzędu 200 mln zł do 2030 roku w rozwój sieci, dzięki czemu przekroczy liczbę 400 lokalizacji. Obecnie otwiera 30-40 lokali rocznie sieci GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, która ma zadebiutować na jednej z globalnych sieci stacji paliw i pojawić się również w mniejszych miastach.
W 2024 roku Enata Bread zanotowała 65% wzrost przychodów, do ponad 137 mln PLN. Marka rozwija sieć GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI i BAKERY. Startuje też z dwoma nowymi konceptami: SZAŁATA I SZOK (koncept sałatkowo-sokowy) oraz POZNAJE (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu). Marka GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI pojawi się też na jednej z globalnych sieci stacji paliw.
„Inwestycje rzędu 200 mln zł spowodują, że w 2030 roku przekroczymy liczbę 400 lokalizacji. Nie wykluczamy jednak przyspieszenia ekspansji. Jeśli pojawi się biznesowa okazja, na przykład fuzji, przejęcia lub otwarcia nowego kanału sprzedaży, to na pewno ją wykorzystamy i przyspieszymy tempo rozwoju” – mówi Bartłomiej Rychcik, prezes Enata Bread w wywiadzie dla PAP Biznes.
Gorąco Polecam. Smaki z piekarni liczy obecnie 130 punktów. Plany ekspansji zakładają, że do końca 2025 roku ma być ich 150. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów.
Obecnie Enata Bread przygotowuje się do debiutu lokali GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw. Plany zakładają otwarcie pierwszych lokalizacji jeszcze w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu.
„Na razie otwieramy testowo dziesięć lokalizacji na stacjach benzynowych. Jeżeli ten kanał sprzedaży się sprawdzi, w co mocno wszyscy wierzymy, format ten na stałe zagości w naszej strukturze” – powiedział Bartłomiej Rychcik.
Enata Bread planuje też wejście z konceptem GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI do mniejszych miejscowości, by stać się siecią ogólnopolską.
Bartłomiej Rychcik nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Jako kierunki rozwój wskazał wschodnie Niemcy, Czechy i Słowację.
Enata Breat nie wyklucza też dalszego rozwoju w wyniku przejęć innych konceptów.
„Rynek na pewno musi zacząć się konsolidować. Mniejsze, rodzinne sieci mają problem z sukcesją, a niestety w oczach funduszy inwestycyjnych są niesprzedawalne. Inwestorzy branżowi też nie są nimi zainteresowani. Wolą rozbudowywać własne sieci korzystając z wysokiej podaży nowych lokalizacji. My nie wykluczamy, że w 2027 roku przejmiemy jakiś inny koncept gastronomiczny. Zapisaliśmy to w swoim planie – warunkujemy to okazją, która może się nadarzyć” – mówi Bartłomiej Rychcik, prezes Enata Bread.
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty
Enata Bread to dynamicznie rozwijająca się grupa marek z branży piekarniczo- cukierniczej. Wyróżnia się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę.
Do tej pory grupę tworzyły dwie marki: Bakery – koncept rzemieślniczy z lokalami w wyjątkowych, historycznych, zrewitalizowanych obiektach i Gorąco Polecam. Smaki z piekarni – koncept hołdujący ponad 80-letniej rodzinnej tradycji pieczenia chleba. Obecnie startuje z dwoma nowymi konceptami: Szałata I Szok (koncept sałatkowo-sokowy) oraz Poznaje (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu)
W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży.