Tegoroczna edycja targów #scf2025fall jest dla ROS Retail Outlet Shopping szczególnie wyjątkowa. Po raz pierwszy pokazujemy wszystkie nasze 4 polskie centra Designer Outlet – w komentarzu dla SCFNews | Retailnet.pl mówi Thomas Reichenauer, współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.
Do Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk i Designer Outlet Sosnowiec dołączył, otwarty w maju, Designer Outlet Kraków. Tym samym na polskim rynku zarządzamy powierzchnią handlową wynoszącą ponad 76 000 mkw. GLA.
Ambicją naszą, ale też właścicieli tych obiektów jest stałe wzmacnianie marki Designer Outlet na polskim rynku. Chcemy oferować najlepsze powierzchnie handlowe, najlepszy tenant mix i najlepsze doświadczenia zakupowe w segmencie handlu outletowego. Dotychczasowe sukcesy naszych polskich centrów utwierdzają nas w przekonaniu, że udaje nam się realizować ten cel.
Niedawne otwarcie Designer Outlet Kraków najnowszego i jedynego na przestrzeni ostatnich lat nowo wybudowanego w Polsce obiektu outletowego jest tego doskonałą wizytówką. To nowoczesne centrum handlowe oferuje klientom ponad 120 sklepów znanych marek, 2000 miejsc parkingowych w systemie naziemnym i podziemnym, doskonałe położenie – znajduje się w centralnej części miasta, przy ul. Galicyjskiej, która jest miejscem o ugruntowanej tradycji handlowej, a przy okazji bardzo dobrze skomunikowanym. W pobliżu przebiega autostrada A4 i droga ekspresowa S7. To też miejsce zaprojektowane w duchu mixed-use. Oprócz salonów markowych i multibrandowych zaplanowano także dziewięć restauracji i kawiarni, w tym popularny Starbucks. Obiekt oferuje także strefę zabaw dla dzieci oraz nowoczesną przestrzeń coworkingową. Na korzyść centrum przemawia też sąsiedztwo funkcjonujących już dwóch parków handlowych Atut co zapewnia klientom zintegrowany, wygodny obszar handlowy, pomagając przyspieszyć rozwój nowo powstałej lokalizacji i tworząc dalsze synergie handlowe.
Tymczasem nasze dotychczas funkcjonujące centra w Sosnowcu, Gdańsku i Warszawie to obiekty, które obchodzą 20-lecie istnienia na rynku. W ubiegłym roku 20. urodziny świętowało centrum w Sosnowcu, w czerwcu tego roku klientów bawi Gdańsk, a w sierpniu Warszawa. Te 3 centra wniosły olbrzymi wkład w kształtowanie się rynku outletowego w Polsce i wyznaczają ścieżki dalszego rozwoju tego segmentu rynku. To też w wielu przypadkach miejsca pierwszego wyboru dla marek, które dopiero wchodzą w kanał outletowy lub wkraczają na rynek Polski, co między innymi sprawiło, że zapadły decyzje o rozbudowach tych projektów.
Jako pierwszy znaczącą rozbudowę przeszedł Designer Outlet Warszawa. Prace zakończyły się w 2021 roku, a podwarszawskie centrum na dodatkowych 5,5 tys. mkw. zyskało niemal 30 nowoczesnych lokali handlowych, szybko wynajętych i zasiedlonych w przeważającej części przez bardzo znane marki premium. Rozbudowa ta nie pozostała niezauważona w branży i zdobyła kilka prestiżowych wyróżnień, m.in. od CEE Retail Awards & Marketplace oraz Polskiej Rady Centrów Handlowych. Obecnie Designer Outlet Warszawa to największe, flagowe centrum wyprzedażowe z modą premium w Polsce.
Designer Outlet Gdańsk zyskał w minionym roku dodatkowe 2 000 mkw. powierzchni GLA dzięki zakończonej rozbudowie. Nowe skrzydło, zaprojektowane zostało jako otwarta przestrzeń z osobnym wejściem. To wyjątkowa strefa gastronomiczna z daniami z różnych kuchni polskiej i międzynarodowej, która zaspokoi potrzeby zarówno kupujących, jak i gości umawiających się w tym miejscu na spotkania czy lunch. Dzięki rozbudowie, centrum zyskało też dodatkowe lokale handlowe. Mimo że nowo powstała część została oddana 5 miesięcy temu, już zdobyła pierwszą nagrodę za architekturę i użytkowość w konkursie Baltic Sea Region Real Estate Awards.
Zakończona natomiast w 2022 roku inwestycja w Designer Outlet Sosnowiec objęła stworzenie stref wypoczynku i relaksu przed głównym wejściem do obiektu oraz znaczne powiększenie parkingu, co pozwala na bardziej komfortowe zakupy i spędzanie czasu.
Każda z inwestycji znacznie podniosła wartość i pozycję rynkową tych centrów. A co za tym idzie, wzrósł poziom obsługi klienta oraz standardy sprzedaży detalicznej, obiekty mają też istotny udział w trwającej transformacji rynkowej i coraz silniejsze partnerstwo marek. Według najnowszego badania instytutu Ecostra to właśnie 3 centra Designer Outlet stoją na podium najlepiej performujących obiektów wyprzedażowych w Polsce.
Chciałbym tu zaznaczyć, że polski rynek outletowy jest obecnie najsilniejszym rynkiem zarządzanym przez ROS Retail Outlet Shopping. W ostatnich latach tempo rozwoju segmentu outletowego stale rośnie, co potwierdzają zarówno dane dotyczące sprzedaży, jak i odwiedzalności. Na wzrost ten składa się kilka czynników, w tym rosnąca popularność zakupów w outletach, strategia modernizacji oraz rozbudowy centrów i przede wszystkim obecność renomowanych marek. Nasze obiekty nawiązują długoterminową współpracę z wiodącymi międzynarodowymi i polskimi brandami, z których niektóre po raz pierwszy uruchomiły koncepty outletowe w tych centrach. Niedawnym przykładem jest pierwszy po latach stacjonarny salon GAP otwarty w Designer Outlet Warszawa. Na uwagę zasługuje też np. integracja z regionalną turystyką – w tym partnerstwo z lokalnymi hotelami, organizatorami wycieczek i lotniskami – wszystko to sprawia, że nasze obiekty stały się obowiązkowymi miejscami zakupów dla turystów krajowych i zagranicznych.
ROS to siła międzynarodowego podejścia do biznesu. W naszym portfolio swoją ofertę prezentują bardzo rozpoznawalne i pożądane marki światowe i lokalne niemal wszystkich kategorii, oferujące modę damską, męską i młodzieżową, obuwie, sport, outdoor, a także akcesoria, biżuterię, bieliznę, czy artykuły dla domu. Nie zapominajmy też o zachęcającej ofercie gastronomicznej. W ramach grupy współpracujące z nami marki pragną rozszerzać sprzedaż pomiędzy zarządzanymi przez nas europejskimi rynkami. Wspólny sukces pozwala na długoletnie partnerstwa i rozwój skoncentrowany na wspólnych celach zarówno w ujęciu krajowym, jak i międzynarodowym. Obecnie zarządzamy 14 obiektami outletowymi w Europie, w ramach których rozwijamy sprzedaż wraz z naszymi partnerami biznesowymi. Dzięki rozwojowi tej współpracy, podobnie jak w Polsce, także na innych rynkach potrzebne były inwestycje w powierzchnie handlowe. Obecnie finalizowane są prace w City Outlet Geislingen gdzie powstają nowe lokale handlowe, przestrzeń gastronomiczno-rekreacyjna, a także nowy parking. Otwarcie planowane jest na późne lato 2025 r. Rozbudowywany jest też Designer Outlet Algarve, który zyska około 4 tys. mkw. powierzchni najmu brutto, tworząc 25 nowych i atrakcyjnych sklepów. Otwarcie zaplanowane jest na koniec lipca 2025 r.
Z niecierpliwością czekamy na rozmowy i spotkania z Państwem podczas nadchodzących targów #scf2025fall. Jesteśmy do Państwa dyspozycji.