Enata Bread wprowadził do swojego portfolio nowy koncept – POZNAJE. Bakery & Restaurant. To unikalne połączenie piekarni i restauracji z autorskim menu szefa kuchni Jarosława Kina. Na debiut formatu wybrano Stary Browar w Poznaniu.
Na parterze znajduje się piekarnia serwująca śniadania i oferująca rzemieślnicze wyroby piekarnicze (chleby, bagietki, ciabiatty, focaccie), kanapki, słodkości (cornetto, danish, cannolo) i napoje (także tak zaskakujące jak maślanka czy kompot). Na górze zaś otwarta zostanie (3 listopada) restauracja fine dining w karcie, której znajdą się kreatywne dania, także z wykorzystaniem pieczywa.
Wszystkie wyroby piekarnicze i dania POZNAJE powstają na bazie najwyższej jakości składników od polskich rolników i rodzinnych firm – bez polepszaczy, konserwantów czy sztucznych dodatków.
Nowy koncept mieści się w Starym Browarze (Atrium Poziom 2).
Plany ekspansji
Marka Enata Bread planuje inwestycje rzędu 200 mln zł do 2030 roku w rozwój sieci, dzięki czemu przekroczy liczbę 400 lokalizacji. Obecnie otwiera 30-40 lokali rocznie sieci Gorąco Polecam.
W 2024 roku Enata Bread zanotowała 65% wzrost przychodów, do ponad 137 mln PLN. Marka rozwija sieć Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni i BAKERY. Wystartowała też z dwoma nowymi konceptami: SZAŁATA I SZOK (koncept sałatkowo-sokowy) oraz POZNAJE (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu). Format Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni pojawił się też na jednej z globalnych sieci stacji paliw.
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni liczy obecnie ponad 130 punktów. Plany ekspansji zakładają, że do końca 2025 roku ma być ich 150. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów.
Obecnie Enata Bread przygotowuje się do debiutu lokali Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw. Plany zakładają otwarcie pierwszych lokalizacji jeszcze w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu.
Enata Bread planuje też wejście z konceptem Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni do mniejszych miejscowości, by stać się siecią ogólnopolską.
Sieć nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Jako kierunki rozwój wskazuje wschodnie Niemcy, Czechy i Słowację.
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty
Enata Bread to dynamicznie rozwijająca się grupa marek z branży piekarniczo- cukierniczej. Wyróżnia się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę.
Do tej pory grupę tworzyły dwie marki: Bakery – koncept rzemieślniczy z lokalami w wyjątkowych, historycznych, zrewitalizowanych obiektach i Gorąco Polecam. Smaki z piekarni – koncept hołdujący ponad 80-letniej rodzinnej tradycji pieczenia chleba. Obecnie startuje z dwoma nowymi konceptami: Szałata I Szok (koncept sałatkowo-sokowy) oraz Poznaje (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu)
W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży.