Nowy koncept to połączenie rzemieślniczej piekarni z autorską restauracją fine dining. Na debiut formatu wybrano Stary Browar w Poznaniu, gdzie powstała dwupoziomowa przestrzeń gastronomiczna z piekarnią, kuchnią i barem. Niedawno uruchomiono drugą odsłonę projektu – POZNAJE Restaurant, stanowiącą dopełnienie działającej już piekarni POZNAJE Bakery.
Od tego momentu POZNAJE funkcjonuje jako w pełni działająca rzemieślnicza piekarnia i autorska restauracja, prowadzona pod okiem szefa kuchni Jarka Kina.
Na parterze działa piekarnia serwująca śniadania, rzemieślnicze wypieki (m.in. chleby, bagietki, ciabatty, focaccie), kanapki, słodkości (cornetto, danish, cannolo) oraz napoje, w tym maślankę i kompot. Na piętrze otwarto restaurację fine dining z kreatywnym menu autorstwa szefa kuchni Jarosława Kina.
Wszystkie potrawy i wypieki powstają z najwyższej jakości składników od polskich rolników i rodzinnych firm – bez polepszaczy, konserwantów i sztucznych dodatków.
W drugiej odsłonie konceptu – POZNAJE RESTAURANT – uzupełniono ofertę o dania z karty, w której znalazły się m.in. kaczka, mleczna cielęcina, polski rostbef sezonowany, jesiotr atlantycki czy kopytka z pieczonych ziemniaków i semoliny. Każde danie podawane jest w autorskiej aranżacji, z nieoczywistymi połączeniami smaków i oryginalnymi dodatkami.
Wystrój lokalu łączy metaloplastykę, szkło, ceramikę i drewno, uzupełnione o efektowne dekoracje, w tym charakterystyczne duże cornetto. Całość dopełniają modne kolory, nastrojowe oświetlenie i kameralna atmosfera.
Nazwa POZNAJE została zaproponowana przez Krystiana Więcha, wieloletniego managera Enata Bread, którego pomysł w krótkim czasie stał się inspiracją i integralną częścią tożsamości miejsca.
Nowy koncept mieści się w Atrium Poziom 2 Starego Browaru, stanowiąc nowy punkt na kulinarnej mapie Poznania oraz pionierski projekt w portfolio Enata Bread, do której należą także marki Bakery i Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni.
Plany ekspansji
Marka Enata Bread planuje inwestycje rzędu 200 mln zł do 2030 roku w rozwój sieci, dzięki czemu przekroczy liczbę 400 lokalizacji. Obecnie otwiera 30-40 lokali rocznie sieci Gorąco Polecam.
W 2024 roku Enata Bread zanotowała 65% wzrost przychodów, do ponad 137 mln PLN. Marka rozwija sieć Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni i BAKERY. Wystartowała też z dwoma nowymi konceptami: SZAŁATA I SZOK (koncept sałatkowo-sokowy) oraz POZNAJE (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu). Format Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni pojawił się też na jednej z globalnych sieci stacji paliw.
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni liczy obecnie ponad 130 punktów. Plany ekspansji zakładają, że do końca 2025 roku ma być ich 150. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów.
Obecnie Enata Bread przygotowuje się do debiutu lokali Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw. Plany zakładają otwarcie pierwszych lokalizacji jeszcze w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu.
Enata Bread planuje też wejście z konceptem Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni do mniejszych miejscowości, by stać się siecią ogólnopolską.
Sieć nie wyklucza też ekspansji zagranicznej. Jako kierunki rozwój wskazuje wschodnie Niemcy, Czechy i Słowację.
Enata Bread to grupa działająca w oparciu o różne formaty
Enata Bread to dynamicznie rozwijająca się grupa marek z branży piekarniczo- cukierniczej. Wyróżnia się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę.
Do tej pory grupę tworzyły dwie marki: Bakery – koncept rzemieślniczy z lokalami w wyjątkowych, historycznych, zrewitalizowanych obiektach i Gorąco Polecam. Smaki z piekarni – koncept hołdujący ponad 80-letniej rodzinnej tradycji pieczenia chleba. Niedawno do portfolio zostały dodane dwa nowe koncepty: Szałata I Szok (koncept sałatkowo-sokowy) oraz Poznaje (piekarnio-restauracja w Starym Browarze w Poznaniu)
W planach ENATA BREAD jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży.