Kaufland w czołówce rankingu sieci handlowych

Sieć Kaufland została wyróżniona 3. miejscem w rankingu sieci handlowych Marine Stewardship Council (MSC), który pokazuje, jak poszczególne firmy kształtują swoją ofertę produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

Kaufland od lat aktywnie wspiera ideę zrównoważonego rybołówstwa, oferując klientom produkty pochodzące z odpowiedzialnych źródeł. W trosce o środowisko naturalne i przyszłość oceanów sieć sukcesywnie poszerza swoją ofertę certyfikowanych ryb i owoców morza. Obecnie w asortymencie Kauflandu dostępnych jest aż 40 różnych produktów rybnych z niebieskim certyfikatem MSC.

Również w trosce o czworonogi, Kaufland w swojej ofercie posiada karmy dla zwierząt zawierające ryby pochodzące ze zrównoważonych połowów. Klienci mogą wybierać zarówno spośród marek własnych Kauflandu, jak i produktów renomowanych producentów. Dzięki temu opiekunowie zwierząt mogą mieć pewność, że wybierając sprawdzone karmy, wspierają ochronę oceanów.

„Jako sieć handlowa wiemy, jak ważne są nasze codzienne wybory. Rozwój oferty produktów rybnych i owoców morza z certyfikatem MSC to dla nas jeden ze sposobów, aby działać odpowiedzialnie. W końcu, jak mówi hasło tegorocznego Światowego Dnia Oceanów, nadszedł „Czas na pakt z oceanem!”.

Chcemy pokazać, że poprzez wybór produktów ze zrównoważonych połowów każdy z nas może przyczynić się do ochrony oceanów. Dzięki certyfikatowi MSC, nasi klienci mają pewność, że wspierają odpowiedzialne rybołówstwo, a my konsekwentnie realizujemy nasze zobowiązania dotyczące zrównoważonego asortymentu” – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.

Ranking MSC 2025 ocenia sieci detaliczne działające w Polsce pod kątem ich zaangażowania w rozwój asortymentu ryb i owoców morza, a niebieski certyfikat MSC jest potwierdzeniem zrównoważonego pochodzenia produktów. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali MSC, a w imieniu Kaufland Polska nagrodę odebrał Patryk Kula, menedżer marketu w Poznaniu.

KAUFLAND ma w portfolio 255 marketów

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 255 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz