Wizualizacja Atrium Felicity

Otwarcie Atrium Felicity nastąpi pod koniec 2013 roku. Poziom komercjalizacji obiektu wynosi 73 proc. Wśród kluczowych najemców znajdują się m.in.: hipermarket spożywczy, market budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin.

Na terenie inwestycji 4 października 2012 roku odbyła się uroczytość wmurowania kamienia węgielnego. Oznacza ona oficjalne rozpoczęcie budowy. Faktycznie jednak – jak informuje inwestor – zaawansowane prace budowlane trwają już od sierpnia.

Pod koniec lipca inwestor Atrium Felicity – Atrium Felicity sp. z o.o., zależna od Atrium Poland Real Estate Management – wybrał generalnego wykonawcę projektu – konsorcjum Strabag.

– Rozpoczęły się prace ziemne i trwa wylewanie fundamentów – mówi Alfred Watzl, prezes firmy Strabag sp. z o.o., Budownictwo Ogólne i Inżynieryjne.

– Atrium Felicity to dla nas bardzo ważny kontrakt. Jestem całkowicie przekonany, że zostanie zrealizowany przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych i w ustalonym terminie- deklaruje Alfred Watzl.

– Atrium Felicity będzie centrum najnowszej generacji, zaprojektowanym dla potrzeb mieszkańców Lublina – dodaje Katarzyna Cyz, CEO Atrium Poland Real Estate Management.

– Jest wiele planów nieruchomości komercyjnych, ale tylko my mamy ostateczne pozwolenie na budowę, rozpoczęliśmy prace budowlane i mamy już skomercjalizowane ponad 70 proc. powierzchni centrum. Będziemy pierwszym, regionalnym centrum handlowym w mieście. Otwarcie planujemy na koniec 2013 roku- podkreśla Katarzyna Cyz.

W galerii 20 tys. mkw. zajmie operator hipermarketu spożywczego, a 12,5 tys. mkw. sklep budowlano-dekoracyjny.

– Mamy już podpisane umowy z kluczowymi najemcami – hipermarketem spożywczym, sklepem budowlano-dekoracyjnym Leroy Merlin, przedstawicielami największych marek z branży modowej, czy zdrowia i urody – mówi Marta Hamarowicz, Head of Leasing Department Atrium Poland Real Estate Management.

– Starannie przemyślana strategia doboru najemców i atuty projektu sprawią, że będzie to centrum o charakterze regionalnym, miejsce codziennych zakupów i odwiedzin weekendowych, dla całej rodziny.

Wśród 135 sklepów i punktów usługowych klienci znajdą ofertę takich marek jak m.in.: Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, H&M, Reserved, Mohito, House, Cropp, Cubus, New Yorker, Leroy Merlin, Home&You, Zara Home, Intersport, Smyk Megastore oraz specjalnie zaaranżowana strefa zabaw. Branżę zdrowia i urody w Atrium Felicity reprezentować będą salony: perfumerii Sephora, drogerii Rossmann, Superpharm i Fitness Club Pure.

– Atrium Felicity będzie naszą pierwszą placówką w Lublinie – mówi Katarzyna Cyz.– Podjęliśmy decyzję o lokalizacji po uwzględnieniu nie tylko wskaźników związanych z samym miastem i siłą nabywczą lublinian, ale również po analizie uwarunkowań centrum. To miejsce ma potencjał, aby przyciągać nie tylko mieszkańców Lublina, ale również z sąsiednich miejscowości.

Centrum Handlowe Atrium Felicity zostało zaprojektowane jako centrum IV generacji, w którym oprócz hipermarketu spożywczego, marketu budowlanego i galerii handlowej przewidziano miejsce na centrum rozrywki. Obiekt posiada certyfikat ekologiczny BREEAM dla inwestycji w fazie projektowania. Oznacza to, że zastosowane w koncepcji architektonicznej centrum rozwiązania dążą do realizacji projektu z zachowaniem optymalnych parametrów wpływu na środowisko i zużycia energii.

W ramach realizacji infrastruktury wokół centrum inwestor sfinansował modernizację okolicznych ulic. Wykonano 2-poziomowy węzeł drogowy ulic Witosa i Grygowej, rondo na skrzyżowaniu ulic Pancerniaków i Grygowej oraz lokalną ulicę Serwisową. Zarówno ulica Grygowej, jak i Pancerniaków są obecnie drogami czteropasmowymi. Oprócz tego, na mocy porozumienia z UM, Atrium wybudowało nowoczesne schronisko dla zwierząt oraz budynki administracyjne komendy miejskiej policji. Całkowity koszt inwestycji towarzyszących wyniósł ok. 55 mln złotych.

Atrium Felicity będzie mieć 164 tys. mkw. powierzchni całkowitej (GBA) i 75 tys. mkw. powierzchni handlowej (GLA). Koszty budowy szacuje się na 128 mln euro. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakfield.