Leroy Merlin: kolejny krok ekspansji na rynku e-commerce

E- commerce

E- commerce

Właściciel sieci sklepów Leroy Merlin, po kilku miesiącach od uruchomienia w Polsce sklepu internetowego, zdecydował się wprowadzić jego wersję mobilną. Jarosław Truchel odpowiedzialny w firmie za uruchomienie e-commerce pokreśla, że jest to konsekwentna realizacja strategii rozwoju.

– U jej podstaw leży idea multikanałowości. Zakłada ona wykorzystywanie takich kanałów sprzedaży i komunikacji, które zapewnią naszym klientom najwyższy komfort w kontaktach z Leroy Merlin – mówi Jarosław Truchel, dyrektor marketingu, Centrali Zakupów i Supply Chain w Leroy Merlin. 

Za wykonanie projektu odpowiedzialna była spółka Contium SA. Jest to kolejny krok ekspansji Leroy Merlin na rynku e-commerce. Wersja mobilna, zachowując najważniejsze funkcjonalności pełnej wersji serwisu, przedstawia informacje w formie dostosowanej do ekranów smartfonów. Dodatkowo wykorzystuje możliwości geolokalizacyjne telefonów oraz atuty ekranów dotykowych. Użytkownik otrzymuje posortowaną listę sklepów sieci z informacją o odległości od aktualnego położenia i może to zobaczyć na mapie. Ponadto na stronie konkretnego sklepu istnieje możliwość automatycznego wyznaczenia trasy od aktualnego położenia użytkownika.

W dostosowanej do urządzeń mobilnych wersji serwisu leroymerlin.pl zachowane zostały, jak informuje Cotium SA, wszystkie najważniejsze funkcjonalności e-sklepu, przeglądania katalogu produktów. Użytkownik może także dokonywać zakupów, zalogować się do swojego konta i korzystać ze schowka. Ponadto nowa wersja umożliwia znalezienie najbliższego sklepu sieci.

Layout i zastosowane rozwiązania technologiczne pozwalają na odpowiednie prezentowanie się serwisu na każdym telefonie komórkowym. Wygląd strony mobilnej Leroy Merlin automatycznie dostosowuje się do rożnych wymiarów ekranów i ich rozdzielczości. Ponadto na stronie konkretnego sklepu istnieje możliwość automatycznego wyznaczenia trasy od aktualnego położenia użytkownika.

Otwarty w maju 2012 roku sklep www.leroymerlin.pl, oprócz funkcji e-commerce oferuje też multimedialne porady ekspertów oraz jest miejscem budowania społeczności.

Leroy Merlin to sieć 43 wielkopowierzchniowych sklepów, których powierzchnia handlowa wynosi od 6 tys. do 18 tys. mkw. W sieci Leroy Merlin można wyróżnić trzy rodzaje sklepów. Pierwszą grupę stanowią sklepy wolnostojące, do drugiej należą markety budowlane mieszczące się w galerii handlowej, zlokalizowanej w centrum miasta ( np. CH Arkadia w Warszawie, Bonarka City Center w Krakowie i Olimp w Lublinie. Trzecią grupę tworzą sklepy położone na terenie parków handlowych, które funkcjonują obok sklepów innych sieci handlowych, np. Leroy Merlin na Targówku.

 

Reklama

Galeria Jurajska