SCF 2013 Spring

Podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum poznamy zwycięzcę w kategorii Men’s Fashion Retailer of the Year 2013. O tytuł będą ubiegać się trzy marki odzieżowe: Pako Lorente, Pawo i Vistula

Pako Lorente, Pawo oraz Vistula zostały wytypowane do nagrody przez Jury w składzie: Klaudia Woźniak (Colliers International), Ewa Ściubidło (BOIG), Patrycja Dzikowska (Jones Lang LaSalle), Renata Kusznierska (Savills), Piotr Kaszyński (Cushman & Wakefield) i Maciej Celmer (Mallson).

Pako Lorente s.c. to polski producent odzieży męskiej. Obecnie Pako Lorente ma 30 salonów w tym 4 własne i 26 franczyzowych. Łączna powierzchnia handlowa sieci to ponad 2, 5 tys. mkw. Średnia powierzchnia salonów Pako Lorente to 80 – 100 mkw. Większość  najdłużej istniejących sklepów ma około 80 mkw. Pako Lorente posiada też sklepy w Czechach (5 salonów) i na Słowacji (3 salony). Kolekcje marki dostępne są także w sklepach przedstawicieli na  Ukrainie, Węgrzech i w Norwegii. Oprócz sprzedaży tradycyjnej Pako Lorente od 2010 roku prowadzi także sprzedaż za pomocą sklepu on-line.

Firma Pawo sp. z o.o. powstała w 2002 roku. Jej założycielem i prezesem jest Piotr Włodarczyk. Spółka specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej w kategorii premium. Butiki sieciowe znajdują się m.in. w łódzkiej Manufakturze, katowickiej Silesii, Galerii Bełchatów, warszawskich Złotych Tarasach, Galerii Atrium w Koszalinie, Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu i w Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Butiki sieci Pawo to lokale średniej wielkości o powierzchni od 80 do 100 metrów kwadratowych, usytuowane przede wszystkim w centrach i galeriach handlowych. W 2011 roku otwarto cztery salony marki, dwa własne i dwa francyzowe. Obecnie sieć Pawo składa się z 31 salonów funkcjonujących w galeriach handlowych na terenie całego kraju.

Spółka Vistula jest właścicielem sieci salonów marek odzieżowych Vistula, Wólczanka, Deni Clear oraz sklepów jubilerskich W.Kruk. Marka Vistula na rynku polskim jest obecna od 1967 roku, life-stylowa moda męska obejmująca także klasyczną kolekcję krawiecką submarki Lantier oraz kolekcję submarki Vistula Red. Obecnie w ramach sieci funkcjonuje 75 sklepów Vistula. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym.

Wręczenie nagród odbędzie się 7 marca 2013, podczas Shopping Center Forum 2013 Spring Edition, w warszawskim hotelu Hilton. Więcej informacji na stronie scf.retailnet.pl.