Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w tygodniu 18.02-24.02 2013 roku spadł o 5,4 proc. rok do roku i o 7,4 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 80,70 pkt. – podała firma Experian.

Kolejne spadki tej zimy , w opinii firmy badawczej, spowodowane są obniżeniem temperatury i powrotem obfitych opadów śniegu. Warunki atmosferyczne nie wpłynęły najlepiej na naszą skłonność do robienia zakupów. Wyniki są słabsze we wszystkich porównaniach.

Patrząc na poprzednie lata, najlepsze czego teraz można oczekiwać to stagnacja, która potrwa jeszcze około tygodnia, a później wyniki powinny zacząć iść w górę – czytamy w komunikacie.

FootFall Indeks Polska przedstawia procentowe zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski, co może służyć ocenie wielkości sprzedaży detalicznej.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.