Na rynku pojawiło się kolejne rozwiązanie płatnicze przeznaczone specjalnie na rynek brazylijski. DataCash, firma należąca do MasterCard nawiązała współpracę z Redecard, lokalnym dostawcą rozwiązań płatniczych. Wspólnie uruchomili nową usługę dla sprzedawców internetowych. Umożliwi ona ekspansję na rynku brazylijskim, obecnie utrudnioną z powodu zablokowania przez część tamtejszych banków transakcji międzywalutowych dokonywanych za pomocą karty kredytowej.

Usługa jest skierowana do tych przedsiębiorców, którzy planują ekspansję na rynku brazylijskim. Umożliwia ona sprzedawcom przyjmowanie płatności dokonywanych za pośrednictwem lokalnych usług. Należą do nich: Boleto Bancário, pozwalające dokonywać płatności klientom nieposiadającym konta w banku, transakcje Parcelado, które umożliwiają płacenie w transzach, Hipercard, czyli największy brazylijski dostawca kart kredytowych oraz Combo Card, dzięki któremu posiadacz karty może wybrać, z którego konta mają być przelane środki. W celu zabezpieczenia transakcji z usługą zintegrowano brazylijski PESEL (Brazilian National Identification).

„Redacrd nawiązał ścisłą współpracę z DataCash w celu stworzenia usługi płatności elektronicznej, która spełni wymagania brazylijskiego rynku. Ponieważ nasze działania w Brazylii do tej pory były skuteczne uważamy, że czas wprowadzić nasze doświadczenia na arenę międzynarodową dostarczając usługi zagranicznym sprzedawcom. Wspólnie z DataCash odpowiemy na wyzwania, jakie niesie ze sobą wejście ze sprzedażą online na rynek brazylijski” – mówi  Marcelo Kopel, dyrektor wykonawczy Redecard.

W Brazylii 80 milionów osób korzysta z internetu. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie i największy w Ameryce Łacińskiej. Co roku Brazylijczycy wydają online 10,6 miliarda dolarów, oczekuje się że do 2017 r. obroty z handlu online osiągną 18,7 miliarda dolarów.

„W miarę jak pojawiają się nowe sposoby płatności, ludzie chcą mieć możliwość kupowania zawsze i wszędzie za pomocą różnych urządzeń. Rozwój międzynarodowego handlu staje się więc ważny jak nigdy dotąd” – mówi Ajay Bhalla, prezes DataCash. „Brazylia jest obiecującym rynkiem, wiodący sprzedawcy powinni się nim interesować, aby pozostać konkurencyjnym i zapewnić firmie stały rozwój.”

Założona w 1996 r. firma DataCash należy do MasterCard i dostarcza rozwiązań płatniczych sprzedawcom i bankom. Obsługuje transakcje 45 firm e-commerce, m-commerce oraz producentów kart. Usługi firmy pozwalają klientom dokonywać płatności w 177 walutach.

Redecard należący do grupy Itaú Unibanco jest jednym z wiodących dostawców płatności elektronicznych na rynku brazylijskim. Obsługuje transakcje dokonywane kartami płatniczymi i debetowymi.