India e-commerce m-commerce
Shutterstock

Tuż przed rozpoczęciem hinduskiego święta Diwali, indyjska strona zniżkowa Cashkaro postanowiła sprawdzić jakie są preferencje zakupowe jej użytkowników w tym gorącym, zakupowym okresie. Przeprowadzone badanie pokazuje, że 83% ankietowanych w nadchodzących tygodniach ma zamiar kupić przede wszystkim ubrania i sprzęt elektroniczny.

Święto Diwali, powszechnie znane jako „święto światła”, to 5-dniowy festiwal radości, ognia i fajerwerków. W kalendarzu gregoriańskim przypada pomiędzy połową października a połową listopada, a dla Hindusów jest jednym z najważniejszych wydarzeń w roku, które tradycyjnie spędza się w rodzinnym gronie. Okazuje się, że zakupy online w okresie przedświątecznym robi w Indiach niemal 30% badanych.

36% ankietowanych przyznało, że zakupy online są dla nich atrakcyjne dlatego, że to tańsza opcja, a 23% powiedziało, że internetowe zakupy są po prostu wygodniejsze. Natomiast dla blisko 30% osób zakupy w sieci oznaczają przede wszystkim dostęp do szerszej oferty produktowej.

W tegorocznym sezonie przedświątecznym w Indiach wśród zakupowiczów internetowych najbardziej popularne są ubrania (30%), oraz telefony komórkowe i sprzęt elektroniczny (25%), a także świąteczne dekoracje (13%), w tym lampiony zwane diyas. Sporym zainteresowaniem cieszą się też petard, a także owoce i przysmaki z czekolady (12%).

Cashkaro to indyjska strona dająca dostęp do specjalnych zniżek na stronach wielu sprzedawców internetowych oraz do informacji o trwających właśnie przecenach na poszczególnych stronach. Firma należy do Pouring Pounds, brytyjskiej strony zniżkowej, która działa na podobnych zasadach. Cashkaro zrzesza ponad 300 sprzedawców w Indiach, w tym najpopularniejsze sklepy, takie jak Myntra, Snapdeal, Yatra i Makemytrip.

Cashkaro India e-commerce