Raport Criteo: nieustający wzrost m-commerce

Criteo mcommerceUrządzenia mobilne są odpowiedzialne za 34% wszystkich transakcji e-commerce, podaje raport Criteo “Q1 2015 State of Mobile Commerce.” Raport został stworzony w oparciu o dane z transakcji na łączną kwotę 160 miliardów dolarów. W badaniu uczestniczyło około 3000 retailerów e-commerce.

Raport Criteo przedstawia najnowsze trendy, panujące w m-commerce w USA i globalnie. “Sprzedaż mobilna rośnie w błyskawicznym tempie,” mówi Jonathan Wolf z Criteo. “Tylko w ostatnich trzech miesiącach nastąpił 10-procentowy wzrost w transakcjach mobilnych na terenie USA. Większość sprzedaży mobilnej jest finalizowana na smartfonach, a rosnąca popularność coraz większych ekranów i stron dostosowanych do urządzeń mobilnych przyspieszy rozwój m-commerce.”

34% TRANSAKCJI M-COMMERCE NA ŚWIECIE

W Japonii i Korei Południowej po raz pierwszy w historii odnotowano przeprowadzenie ponad 50% transakcji e-commerce na urządzeniach mobilnych. W Wielkiej Brytanii odsetek transakcji m-commerce wynosi 40%, a średnia globalna – 34%.

Smartfony stają się dominującym sposobem robienia zakupów w Internecie. W Azji blisko 50% transakcji e-commerce odbywa się przy użyciu smartfonów. Konsumenci japońscy wyświetlają 3 razy więcej produktów na smartfonach niż konsumenci amerykańscy. W przypadku Japonii wyświetlane jest średnio 8,6 produktu na jednego użytkownika. 6% Japończyków umieszcza produkty w koszu, a 18% kupuje towar. Do finalizacji zakupu w Japonii dochodzi ponad 2 razy częściej niż w USA, chociaż w Stanach produkty są umieszczane w koszu częściej (10%).

Mobilny system operacyjny Android jest częściej używany niż systemy Apple w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii i Korei Południowej. Z kolei transakcje częściej realizowane na iPhone’ach, niż Androidzie mają miejsce w USA, Wielkiej Brytanii i Japonii.

WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI NAJWYŻSZY W AZJI

Współczynnik mobilnej konwersji jest najwyższy w Japonii, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i Niemczech. W Japonii jest około 3,5 razy wyższy niż w USA, a w Korei Południowej – 2,5 razy większy. Większość krajów poza Azją, jak Holandia, Francja, Brazylia lub Rosja, posiada współczynnik mobilnej konwersji podobny do USA.

Criteo przewiduje, że zakupy mobilne w USA będą stanowić 33% wszystkich transakcji e-commerce. W skali globalnej do końca 2015 roku udział transakcji m-commerce ma wynosić 40%. Japonia ma być krajem, gdzie transakcje m-commerce przekroczą 60% do końca tego roku. Powyżej średniej globalnej wystąpią w Korei Południowej (57%) oraz Wielkiej Brytanii (45%).

Tekst został opublikowany na portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016