Email marketing opiera się na zaufaniu

Według raportu przygotowanego przez firmę SalesForce 44 proc. odbiorców poczty elektronicznej przynajmniej raz coś kupiło pod wpływem zawartej tam informacji. Co więcej, ponad połowa wysyłanych emaili pociągnie za sobą jakieś działanie – zostanie otwarta lub przynajmniej kliknięta.

Tę formę komunikacji doceniają także klienci. Salesforce wskazuje, że 27 proc. klientów uważa, że firmy, których newslettery czytają powinny inwestować więcej w ten kanał marketingowy.

W tym kontekście nie dziwi, że średnio wydatki na tę formę reklamy rosną w tempie 10 proc. rocznie. Komunikacja poprzez email pełni także coraz ważniejszą rolę w filozofii omnichannel.

Retargeting przez email

– Adres email pełni rolę elektronicznego ID klienta, zarówno w sieci jak i podczas spotkania w sklepie stacjonarnym – wskazuje Paweł Sala, dyrektor zarządzający i współzałożyciel firmy Freshmail. – W przypadku działań omnichannelowych warto zwrócić uwagę na synergię email marketingu i remarketingu, np. w mediach społecznościowych.

Jednym z narzędzi wspierających tę synergię jest tak zwany piksel śledzący, który pozwala dotrzeć z reklamą internetową do użytkowników, którzy otworzyli wiadomość email. Według badań firmy Adobe ponad 60 proc. odbiorców reaguje na reklamy, które już raz widzieli. Wzrost odpowiedzi na tak przygotowaną reklamę może sięgać nawet 400 proc.

Marketing za zgodą

Według Pawła Sali jednym z elementów przyczyniających się do wciąż mocnej pozycji email marketingu na rynku reklamowym w internecie jest fakt, że w większości wypadków odbywa się on za zgodą użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez ExactTarget 77 proc. użytkowników, gdy już wyraża zgodę na przesyłanie materiałów marketingowych, chce je otrzymywać właśnie na email.

-Elektroniczna skrzynka mailowa pozostaje jednym z najbardziej prywatnych miejsc w internecie i jednocześnie posiada ją praktycznie każdy z potencjalnych klientów. Zgodnie z badaniami IIBR w Polsce aż 97 proc. internautów ma własny adres mailowy – mówi Paweł Sala. – Dzięki integracji z wieloma systemami, w których marketer przechowuje dane dotyczące klientów, email marketing pozwala też tworzyć w pełni spersonalizowane, odpowiednio stargetowane komunikaty, które sprawdzają się lepiej, niż generyczne treści wysyłane do wszystkich odbiorców.

Jego zdaniem dobrze prowadzony email marketing jest w stanie wytworzyć więź między firmą a klientem, przede wszystkim dzięki relacji jeden do jednego – Stąd się bierze wysoka skuteczność tej formy promocji – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl