Savills: nowi klienci, nowe potrzeby, nowe centra handlowe

savills krakowska

Tempo zmian preferencji zakupowych konsumentów wciąż przyspiesza. Wpływa na nie szereg czynników w tym trendy społeczne i technologiczne. Nowoczesne społeczeństwo żyje online, spotyka się w mediach społecznościowych. Dzięki temu większość trendów ma zasięg globalny. Nie ważne czy żyjemy w Warszawie, Londynie czy Nowym Jorku, moda na pewne zachowania, rodzaje rozrywki czy produkty dociera wszędzie

Savills, międzynarodowy doradca na rynku nieruchomości, zebrał w publikacji trendy wpływające na doświadczenia zakupowe klientów. Opisuje w niej sytuację na rynku powierzchni handlowych, przedstawia inspiracje i najciekawsze przykłady polskie i zagraniczne. Premiera publikacji odbędzie się na Shopping Center Forum 2016 Fall.

Dominujące jest pojęcie customer experience czyli doświadczenie klienta, którego jakość jest głównym celem zabiegów centrów handlowych i marek w nich obecnych. Pojęcie doświadczania od kilku lat zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, co ma swój wyraz w podejściu do zakupów i sposobu spędzania czasu wolnego.

To objaw zmiany pokoleniowej – młodzież, dorastająca w dobie szybkich i łatwych zakupów, oswojona z nowymi technologiami wyznaje inne wartości, ma inne oczekiwania, poszukuje wciąż nowych, ekscytujących doznań. Nie tylko młody klient ma większe wymagania, pokolenie dojrzałych konsumentów też się zmienia, a z racji większej siły nabywczej stanowi bardzo atrakcyjną kategorię nabywców.

Przekłada się to na działania centrów handlowych mające na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta na dłużej. W istniejących obiektach strefy gastronomiczne ulegają rozbudowie a ich oferta zostaje wzbogacona o nowe, niekonwencjonalne koncepty. Nowo powstające galerie handlowe poszukują unikatowych lokalizacji z atrakcyjną architekturą. Idzie to w parze z ambicją tworzenia niezapomnianego, kultowego miejsca posiadającego duszę i przyciągającego klientów nie tylko ciekawą ofertą handlową czy rozrywkową ale przede wszystkim wyjątkową atmosferą.

Nie należy jednak zapomnieć, że na sumę doświadczenia klienta składają się wszelkie wrażenia z obcowania z marką czy obiektem, łącznie z jakością obsługi klienta i samym procesem zakupowym, które warto udoskonalać. Nowe technologie oferują dziś cały wachlarz rozwiązań w tym nowoczesne sposoby zarządzania kolejkami w sklepie, aplikacje wspomagające personel ale też samego klienta tak, że zakupy stają się proste i przyjemnie nienależnie od wybranego kanału sprzedaży.

Klienci oczekują wciąż nowych i pozytywnie zaskakujących doznań. To one sprawiają, że doświadczenie zakupowe będzie warte wyjścia z domu. Aby sprostać tym oczekiwaniom sklepy będą musiały zmienić swój format a co za tym idzie i centra handlowe ewoluują. To już się dzieje. Na całym świecie powstają nowe i niekonwencjonalne koncepty handlowe.

Zapraszamy do zapoznania się z publikacją Savills, której premiera odbędzie się na targach Shopping Center Forum 2016 Fall Edition.

Autor: Wioletta Wojtczak, Head of Research, Savills

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn