Lidl uruchomi e-sprzedaż w Hiszpanii

Hiszpania będzie kolejnym, po Niemczech, Belgii i Holandii krajem, w którym wystartuje e-sprzedaż niemieckiej sieci dyskontów.

Dyrektor generalny Lidl na Hiszpanię Michael Aranda poinformował, że zespół odpowiedzialny za przygotowanie platformy działa już w tej chwili. Nie została jednak upubliczniona żadna informacja na temat daty uruchomienia sklepu.

Holendrzy bez click & collect

Ostatnim krajem w którym Lidl uruchomił sprzedaż online była Holandia. W tej chwili Holendrzy mogą zamawiać między innymi akcesoria domowe i kuchenne, ubrania oraz narzędzia poprzez sklep lidl-shop.nl. Z oferty sklepu online wyłączona została żywność.

Oferta akcesoriów domowych, kuchennych oraz odzieży jest elementem stopniowego udostępniania asortymentu online na wybranych rynkach. W tej chwili Lidl działa online na terenie Niemiec (od 2009 roku) oraz testuje handel internetowy w Niderlandach oraz Belgii.

Sklep internetowy nie przewiduje możliwości odbioru towaru w sklepie stacjonarnym – możliwe jest jedynie zamówienie z dostawą kurierem na wskazany adres lub do punktu odbioru. Dostawy obsługuje DHL i są płatne 2,99 euro niezależnie od wartości zamówienia.

Brak planów startu w Polsce

W Polsce Lidl nie prowadzi w tej chwili sprzedaży przez internet. Według danych dostarczonych przez firmę Gemius najpopularniejszym sklepem internetowym w Polsce jest euro.com.pl, który dociera do 10,37 proc. polskich internautów, co oznacza ponad 2 557 tys osób. Jednocześnie strona internetowa sieci Lidl dociera do 2 820 tys. ludzi, co oznacza zasięg na poziomie 11,44 proc. polskich użytkowników internetu.

Oznacza to, że gdyby Lidl uruchomił możliwości transakcyjne na swojej stronie internetowej, z miejsca stałby się najpopularniejszym sklepem internetowym w kraju. Mimo to sieć nie planuje uruchomienia sklepu internetowego w Polsce.

– Analizujemy różne innowacyjne rozwiązania w celu zwiększenia komfortu naszych klientów, jednak aktualnie nie planujemy uruchomienia sklepu internetowego – powiedziała portalowi Evigo.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager sieci Lidl. Podkreśla przy tym, że na stronie internetowej sieci Lidl znajduje się pełna oferta sieci oraz informacja o aktualnych promocjach. – Nasi klienci chętnie sięgają również do gazetek reklamowych dostępnych na stronie – jest to dla niech źródło informacji na temat naszej atrakcyjnej oferty na każdy tydzień.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.