Kolejna brytyjska marka rezygnuje z handlu w Polsce. 29 stycznia Topshop zamknie jedyny w naszym kraju sklep. Informację tę w rozmowie z Retailnet.pl potwierdził przedstawiciel firmy Alshaya.

Zlokalizowany w warszawskich Złotych Tarasach sklep Top Shop działa na zasadzie franczyzy. W 2008 roku został otwarty przez firmę Alshaya, która zarządza m.in. sklepami odzieżowej marki Next.

Topshop jest znaną marką brytyjską stworzoną w 1964 roku. W Wielkiej Brytanii ma 300 sklepów. Swoje wyroby oferuje m.in. na popularnej, handlowej ulicy Londynu – Oxford Street. Tam mieści się jej flagowy salon, o powierzchni sięgającej 27,5 tys. mkw., odwiedzany przez 250 tys. klientów tygodniowo.

Topshop należy do Arcadia Group, która oferuje takie marki odzieżowe jak Dorothy Perkins, Topman, Evans, Burton, Outfit, Miss Selfridge, Wallis oraz meblową BHS. Biznes międzynarodowy jest rozwijany poprzez sieć salonów franczyzowych w ponad 100 krajach.

Kolejne marki wychodzą z Polski

W ostatnim czasie z polskiego rynku wycofały się także sieci Marks&Spencer oraz Mothercare.

Przypomnijmy, że zarząd brytyjskiej sieci sklepów Marks&Spencer podjął decyzję o zamknięciu wszystkich 11 sklepów na polskim rynku. Weryfikacji poddano 466 zagranicznych sklepów. Na jej podstawie uznano, że na wielu rynkach działalność własna Grupy przynosi straty (45 mln funtów straty w ubiegłym roku przy przychodach wynoszących 171 mln funtów).

Swoją działalność w Polsce zakończył też Mothercare, który podobnie jak Topshop, należał do Grupy Alshaya. Grupa straciła licencję na prowadzenie marki na polskim rynku i w związku z tym sklepy sieci prowadzone w oparciu o system franczyzowy zostały zamknięte.