Robert Pełka, prezes Marro

Trendy w myśleniu o nowoczesnych centrach handlowych będą kolejnym tematem poruszanym podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition. O poszukiwaniu nowej definicji centrum handlowego powie Robert Pełka, prezes Marro Sp. z o.o., specjalizującej się m.in. w realizacji projektów dla centrów handlowych. Marro jest partnerem merytorycznym targów.

– Galerie handlowe stopniowo zaczynają odgrywać funkcję „miasta w mieście”, co oznacza, że dążą do spełnienia dłuższej listy funkcji niż tylko ta konsumpcyjna. Szczególnie, że rośnie konkurencja między centrami handlowymi, a wraz z nią potrzeba przyciągnięcia i zatrzymania klienta – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Robert Pełka.

Nie ma on wątpliwości, że inwestorzy zarządzający centrami są gotowi przeznaczać dodatkowe fundusze na inwestycję w części wspólne. – Zainteresowanie tymi strefami jest ogromne. Dotyczy to zwłaszcza nowoczesnych, ekskluzywnych centrów handlowych, które wkraczają na najwyższy poziom, takich jak na przykład Posnania, czy Wroclavia. Inwestorzy – Apsys, Unibail Rodamco – inspirowali się najlepszymi przykładami z Europy. Wybrane meble można spotkać – i to nieczęsto – w pięciogwiazdkowych hotelach. Zarządcy wiedzą, że muszą wprowadzić oryginalne elementy w strefach wspólnych, by nie pozostać w tyle – mówi Prezes Zarządu Marro.

Wyłapać mikrotrendy

Prezes Marro przyznaje, że zmiany w postrzeganiu stref wspólnych to istotny element rozwoju centrów handlowych. – Inwestorzy będą szukać nowych pomysłów na przyciągnięcie uwagi i obecności odbiorców. Wygra ten, kto w porę wyłapie kolejne mikrotrendy, a także będzie umiał je skutecznie wdrażać – zauważa Robert Pełka. – Coraz większy wpływ na nasze zachowania i potrzeby będzie miała technologia, więc zapewne powstaną nowe projekty i rozwiązania z nią zintegrowane. Dzięki technologii już dzisiaj mamy do czynienia z nowymi sposobami nawigacji po centrum handlowym, czy nowymi formatami komunikacji marketingowej – ten trend będzie się nasilał – dodaje.

Z czego wynikają i dokąd prowadzą trendy w myśleniu o nowoczesnych centrach handlowych? Jaką rolę odgrywa design i sztuka? Między innymi na te pytania odpowie prezes spółki Marro podczas prezentacji w trakcie Shopping Center Forum. W panelu dyskusyjnym wezmą udział przedstawiciel sieci handlowej, architekci i specjaliści od nowych technologii.

Przypomnijmy, że Shopping Center Forum 2017 CEE Edition odbędzie się w dniach 27-28 września br. w Warszawie.