H&M zamyka jeden z tradycyjnych kanałów sprzedaży

hm-plany-ecommerce

Wraz z końcem kwietnia 2019 roku sieć H&M zrezygnowała z wydawania papierowego katalogu. Zdaniem przedstawicieli szwedzkiej marki, ten kanał sprzedaży nie ma już w obecnych czasach racji bytu. Skutecznie zastąpił go kanał e-commerce.

Papierowe katalogi przez wiele lat stanowiły popularny model zakupów. Korzystały z niego nie tylko H&M, ale również takie marki jak Otto czy Victoria’s Secret, a wciąż korzysta np. Ikea. Kolejni gracze rezygnują jednak z tego kanału dotarcia do klientów. Chodzi nie tylko o podążanie za trendami i postępującą cyfryzacją handlu, ale również aspekt ekonomiczny i ekologiczny. Produkcja i dystrybucja papierowych katalogów jest kosztowna i nieprzyjazna dla środowiska naturalnego.

H&M wydawał swój katalog od 1980 roku. Przez pewien czas był dystrybuowany na 18 rynkach, acz w ostatnim czasie trafiał już tylko do klientów w 6 krajach: w Austrii, Holandii, Niemczech, Szwecji, Finlandii i Norwegii.

– Posiadamy ponad 4,4 tys. sklepów zlokalizowanych na 72 rynkach całego świata. Sklep internetowy obsługuje klientów na 48 rynkach. Jesteśmy obecnie w stanie zainspirować klientów naszymi propozycjami modowymi skuteczniej za pomocą innych narzędzi i kanałów, niż tradycyjne papierowe katalogi – uważają przedstawiciele H&M.

H&M rośnie globalnie i w Polsce

W 2018 roku globalnie H&M osiągnął obroty na poziomie 210 mld koron szwedzkich, czyli ponad 20,163 mld euro. To o 3 proc. więcej w ujęciu rok do roku (licząc w walutach lokalnych). W samym IV kwartale sprzedaż wzrosła o 6 proc. Najszybciej rośnie kanał online, bo aż o 21 proc. rok do roku. Tym samym kanał online odpowiada już za ok. 14 proc. przychodów całej Grupy.

Zysk operacyjny osiągnięty w 2018 roku wyniósł 1,487 mld euro, to zauważalnie mniej niż w latach poprzednich. W całym 2018 roku szwedzki potentat branży modowej rozszerzył sieć sprzedaży o 229 nowych lokalizacji. Łącznie na koniec roku miał ich 4968.

Ponad 507 mln euro – tyle z kolei wyniosła w 2018 roku sprzedaż Grupy H&M na polskim rynku. Dla porównania rok wcześniej było to ok. 422 mln euro. W 2018 roku sieć sprzedaży H&M w Polsce poszerzyła się o 11 lokalizacji. Łącznie szwedzka sieć posiada w naszym kraju już 186 sklepy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl