Food trucki podbijają centra convenience

Mobilne, sezonowe, oferujące wysokiej jakości produkty food trucki zyskują na popularności. Mobilne punkty z jedzeniem coraz częściej spotkać można przy centrach handlowych, gdzie stanowią urozmaicenie oferty.

Już w latach 90, kiedy powstawały pierwsze centra handlowe, wiadomo było, że muszą one posiadać ofertę gastronomiczną. Początkowo zajmowała ona od 5 do 8 proc. powierzchni handlowej i koncentrowała się głównie w strefie znajdującej się w centralnym punkcie obiektu. Dziś, w dużych galeriach handlowych, lokale gastronomiczne zajmują nawet 15 proc. dostępnej powierzchni i stanowią kluczowy element ich oferty. Restauracje obecne są w centrach wszystkich formatów, także convenience shopping center, które pozbawione są części wspólnych i obszernych food courtów.

Oferta gastronomiczna w centrach convenience

W większości obiektów sieci Dekada działających w modelu convenience znajduje się operator gastronomiczny, jak. np. Gruby Benek w Dekadzie Ciechanów, Green Lemon Bar w Dekadzie Nowy Targ czy Domino’s Pizza w Dekadzie Kraków. Pojawiają się także alternatywne koncepty gastronomiczne – food trucki ustawione na zewnątrz budynku, które uzupełniają i urozmaicają ofertę centrum.

– Centra conveniece to często obiekty pierwszego wyboru klientów. Kluczowa jest w nich wygoda konsumentów, dlatego zarówno format, układ wejść do poszczególnych sklepów jak i oferta handlowa dostosowane są do codziennych, szybkich i komfortowych zakupów. Lokowanie na zewnątrz centrum food trucków, które oferują wysokiej jakości potrawy z możliwością spożycia niemalże w biegu, idealnie wkomponowuje się w naszą strategię i stanowi wartość dodaną dla naszych centrów – mówi Aleksander Walczak, Prezes zarządu Dekada SA.

Prowadzenie restauracji w takiej formie zyskuje obecnie coraz więcej zwolenników. O dużym potencjale i trendach wskazujących na rozwój mobilnej gastronomii świadczą wyniki raportu „Polska na talerzu 2018”, przygotowanego na zlecenie firmy Makro Cash&Carry Polska 37 proc. badanych wskazało, że jada poza domem, ponieważ pragnie poznawać nowe, nieznane smaki. Dla 22 proc. powodem jedzenia na mieście jest oszczędność czasu, a 16 proc. respondentów wśród najczęściej wybieranych lokali wskazuje food trucki, co świadczy o tym, że ta forma gastronomii jest dobrze znana i lubiana przez polskich konsumentów.

Na popularność food trucków wpływa przede wszystkim szybkość przyrządzania posiłków i wysoka jakość produktów, a także niska cena oferowanych dań. Restauracje na kółkach stają się konkurencją dla tradycyjnych lokali. A dla samych właścicieli takiego biznesu lokalizacja przy centrum handlowym jest korzystna ze względu na stały, duży przepływ klientów. Food truck oferujący dania kuchni bliskowschodniej z powodzeniem funkcjonuje obecnie w Dekadzie Grójec, spółka planuje udostępnienie powierzchni dla kolejnych całorocznych i sezonowych mobilnych rozwiązań także w pozostałych obiektach sieci.

– Z naszych doświadczeń wynika, że największą popularnością cieszą się food trucki z popularnymi daniami typu kebab czy hamburger. Dużym zainteresowaniem, szczególnie w lecie, cieszą się także punkty z lodami. Duża mobilność tego typu rozwiązań pozwala na dostosowanie oferty gastronomicznej na bieżąco, w zależności od sezonu i preferencji klientów – mówi Michał Belta, Dyrektor Centrum handlowego Dekada w Grójcu, Skierniewicach i Żyrardowie.

Dekada jest aktywnym inwestorem i doświadczonym deweloperem nieruchomości komercyjnych. Od rozpoczęcia działalności w 2007 roku zbudowała rozpoznawalną ogólnopolską markę i stała się liderem budowy nowoczesnych centrów handlowych typu convenience oraz zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych.

W portfolio Dekady znajduje się jedenaście obiektów, które pod wspólną nazwą Dekada działają w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Realizowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl