EPP: gastronomia i rozrywka przyciągają klientów do galerii handlowych

Centra handlowe należące do EPP w 2018 roku odwiedziło ponad 100 mln klientów. Ta liczba w tym roku z pewnością znacznie wzrośnie, m.in. dzięki otwarciu Galerii Młociny – najnowszej inwestycji w portfelu EPP. Już w pierwszym tygodniu funkcjonowania to najbardziej nowoczesne centrum handlowe w Warszawie odwiedziło 350 tys. osób. Co stoi za tym sukcesem?

Doświadczenie zakupowe klientów jest coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na odwiedzalność i sprzedaż, stąd w centrach handlowych stale rośnie udział przestrzeni restauracyjnej i rozrywkowej. W Europie Zachodniej około 11 proc. GLA stanowi oferta F&B. W galeriach EPP w Polsce jest to około 16 proc. i ta liczba stale wzrasta. Jest ku temu istotny powód – niedawno opublikowany raport CBRE wykazał, że 51 proc. Polaków odwiedza centra handlowe, aby skorzystać z oferty restauracyjnej. Atrakcyjna oferta F&B zachęca klientów do większej liczby odwiedzin, wydłużenia czasu spędzonego w centrum, a co się z tym wiąże – większych zakupów. Dlatego w Galerii Młociny aż 20 proc. powierzchni stanowi część restauracyjna i rozrywkowa. Strefa gastronomiczna jest tutaj absolutnie wyjątkowa, ponieważ została podzielona na klimatyczne strefy funkcjonalne, przystosowane do różnych gustów. Znajdują się tu m.in. przytulne kafejki, food trucki oraz restauracje oferujące posiłki na świeżym powietrzu. Jej uzupełnieniem jest ogród z leżakami oraz przestrzeń dedykowana fitnessowi. Wyróżnikami galerii są także kręgielnia oraz dwa place zabaw dla dzieci. Pierwszy z nich znajduje się na świeżym powietrzu, natomiast drugi, wewnętrzny, posiada jedyny w Warszawie i charakterystyczny dla obiektów EPP multimedialny obszar kids play, który oprócz zabawy oferuje edukację w przyjaznej formie.

Czesław Jasiewicz, Head of Retail Operations, EPP

Centra handlowe przejmują rolę kulturotwórczą

W dobie rosnącego znaczenia e-commerce oraz w obliczu ograniczenia handlu w niedzielę, Galeria Młociny coraz mocniej stawia na kulturę. W galerii znajduje się pierwszy w dzielnicy, nowoczesny 10-ekranowy multipleks z komfortowymi, w pełni rozkładanymi fotelami. Na najwyższym poziomie obiektu odbywają się liczne wydarzenia, w tym autorski cykl spektakli pod gołym niebem, koncerty, potańcówki, a także lekcje tańca. To wszystko sprawia, że galeria jest licznie odwiedzana przez warszawiaków, również w niedziele wolne od handlu.

Wyjątkowa architektura miejsca

Najważniejszą rolę w centrach handlowych poprzednich generacji pełniły lokalizacja, parking oraz efektywne planowanie przestrzeni. Dzisiaj stanowią one jedynie bazę funkcjonowania przestrzeni handlowych. Obecnie, aby centrum było licznie odwiedzane, ważna jest również architektura tworząca przyjazną atmosferę, która sprawia, że chcemy zostać w galerii dłużej. Pasaże mają przywodzić na myśl miejskie ulice handlowe, z zielenią oraz wieloma miejscami do spędzania wolnego czasu. Architektonicznym wyróżnikiem Galerii Młociny są m.in. wysokie na 7,5 m podwójne witryny sklepowe (tzw. double shopfronts) w „Alei Mody”. Przywodzą one na myśl luksusowe domy towarowe Paryża, Mediolanu czy Londynu. Ciekawa architektura miejsca, korespondująca z lokalnym rysem historycznym, odróżnia to centrum od innych lokalizacji, zachęca do zakupów i inspiruje do spotkań.

Tekst: Czesław Jasiewicz, Head of Retail Operations, EPP

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl