CCC startuje z platformą e-commerce w Czechach. Na celowniku kolejne rynki

Grupa CCC, po pięciu miesiącach od uruchomienia sklepu internetowego ccc.eu w Polsce, wchodzi z e-commerce na rynek czeski. Od roku klienci w Czechach korzystają już z usługi Reserve&Collect, co umożliwia przekierowanie ruchu online do sklepów stacjonarnych i jest pierwszym krokiem na drodze do sprzedaży omnichannel.

Czechy są pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym uruchomiona została platforma ccc.eu. Grupa planuje także start e-commerce w kolejnych krajach swojej działalności w I kwartale 2020 roku: w Rumunii, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii.

Spółka CCC za realizację strategii sprzedaży wielokanałowej została nominowana do nagrody SCF Retailers’ Awards 2020 w kategorii Omnichannel/New Technology.

Rośnie zasięg sklepu internetowego CCC

Duży sukces i szybki rozwój sklepu internetowego ccc.eu w Polsce wskazał nam kierunek dalszego rozwoju za granicą. Dodatkowo analiza rezerwacji w ramach niedawno uruchomionej w Czechach usługi reserve&collect potwierdziła silne zainteresowanie zakupami mobilnymi. Dotychczas odbiór produktów mógł być realizowany tylko w sklepach. Start ccc.eu w Czechach umożliwi klientom także dostawy do domu – mówi Jakub Jasiński, Dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel CCC.

Czechy to nasz trzeci największy pod względem przychodów, rynek zagraniczny, na którym 15 lat temu pojawiliśmy się z marką CCC. Zgodnie ze strategią całej grupy CCC chcemy rozwijać na nim omnichannelową sprzedaż, ponieważ widzimy gotowość Czechów do korzystania z proponowanych w jej ramach narzędzi. Silna pozycja marki CCC w tym kraju ułatwi nam realizację celów sprzedażowych, poprzez zwiększanie aktywności dotychczasowych klientów oraz pozyskiwanie nowych klientów online – mówi Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu CCC S.A.

Liczba dotychczasowych rezerwacji produktów poprzez czeską platformę internetową CCC (ccc.eu/cz)  pokazuje potencjał rynku i możliwość zwiększania współczynnika konwersji e-commerce. W 2020 roku planowane jest także udostępnienie aplikacji mobilnej CCC dla użytkowników na rynku czeskim. W Polsce po niespełna 9 miesiącach od uruchomienia aplikacja zanotowała już 1,2 mln pobrań. Polska aplikacja znajduje się także na liście TOP10 aplikacji zakupowych w sklepach Google Play i App Store, z wysokimi ocenami użytkowników, odpowiednio 4,6 i 4,7. Została również nagrodzona prestiżową nagrodą Best on Mobile.

CCC posiada obecnie 96 sklepów stacjonarnych na rynku czeskim. Przychody z Czech kształtują się na poziomie 212 mln (dane na koniec III kwartału 2019), co stanowi około 6% przychodów w całej Grupie.

Blisko 1,2 tys. sklepów CCC na świecie

CCC S.A. jest najszybciej rozwijającą się spółką obuwniczą w Europie. Poprzez swoją spółkę zależną eobuwie.pl SA, Grupa CCC jest również liderem e-commerce na rynku obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej.

Grupa CCC posiada blisko 1,2 tys. sklepów w 29 krajach Europy i poza nią. Grupa CCC posiada własne fabryki obuwia skórzanego w Polsce, zatrudnia ponad 15 tys. pracowników i rocznie sprzedaje ok. 50 mln par obuwia. Prestiż i wiarygodność finansową podkreśla obecność spółki na GPW w Warszawie oraz udział w gronie 20 największych spółek zaliczanych do WIG 20.Produkty CCC i eobuwie.pl oferowane są w Polsce, Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Węgrzech, Bułgarii, Serbii, Rosji, Ukrainie, Rumunii, Litwie, Łotwie, Estonii, Mołdawii, Grecji, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Szwecji, jak również w Szwajcarii (przez sieć Vogele).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.