TGI Fridays: amerykańska sieć restauracji otwiera drugi lokal w Polsce

Ruszyła druga w Polsce restauracja amerykańskiej sieci gastronomicznej TGI Fridays. Lokal otwarto w unikatowym wnętrzu zabytkowej warszawskiej kamienicy na rogu ulic Chmielnej i Nowy Świat.

– Stanęliśmy przed wyzwaniem dostosowania przestrzeni o przeznaczeniu handlowym, zlokalizowanej w zabytkowej tkance zabudowy ulicy Chmielnej, do funkcji gastronomicznej. W związku z tym, że klient zaangażował nas na bardzo wstępnym etapie procesu inwestycyjnego mogliśmy wykonać pełny audyt powierzchni pod kątem technicznym. Dzięki dogłębnej analizie uniknęliśmy ryzyka związanego z dostosowaniem lokalu do potrzeb działalności gastronomicznej. Pozwoliło nam to również przygotować realny i przemyślany harmonogram prac oraz budżet kosztów – mówi Mateusz Laskowski, członek zarządu Forbis Group, firmy, która była odpowiedzialna za stworzenie amerykańskiego klimatu na warszawskim śródmieściu.

Sieć TGI Fridays powierzyła ekspertom Forbis generalne wykonawstwo lokalu. Główne wyzwania wynikały ze specyfikacji budynku, który objęty jest ochroną konserwatora. Eksperci przeprowadzili inwestycję zgodnie z założeniami terminowymi i budżetowymi. Prace na etapie projektowym wymagały ścisłej współpracy projektantów z Wydziałem Konserwatora Zabytków. Na etapie wykonawczym ważnym aspektem było wpisanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, adaptacji technologii kuchni oraz wpisaniu amerykańskiego designu w zabytkową tkankę budynku.

Projekt jest implementacją amerykańskiej sieci restauracji TGI Fridays. Charakterystycznym elementem przestrzeni jest strefa główna restauracji ze świetlikiem w postaci kopuły. Świetlik nadaje wnętrzu przestrzenności oraz wpływa na grę światła w pomieszczeniu – w zależności od pory dnia. Dodatkowym akcentem było wprowadzenie do założenia projektowego „local touch”. – Zrealizowaliśmy to między innymi dzięki wykończeniu posadzki przy barze warszawskimi gorsecikami, czyli tradycyjną mozaiką, wykorzystywaną w starych, warszawskich kamienicach – zdradza Magdalena Kołodziej, Architect/ Design Department z Forbis Group.

Rozwój TGI Fridays w oparciu o system franczyzowy

Nowy TGI Fridays jest drugą restauracją tej sieci w Polsce. Pierwszą otwarto w 1998 r. w budynku Atrium Plaza na warszawskiej Woli. Operatorem sieci jest spółka American Cuisine Warsaw sp. z o.o.

Marka narodziła się w Nowym Jorku w 1965 r. Jej twórcą jest Alan Stillman, sprzedawca perfum, który otworzył pierwszy lokal na rogu Pierwszej Alei i 63. Ulicy. Aktualnie sieć liczy ponad ponad 800 lokali dostępnych w około 60 krajach świata. Tylko w USA działa ok. 390 restauracji. TGI Fridays oferuje dania kuchni amerykańskiej i wyróżnia się niezrównaną obsługą barową.

Sieć jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy i w 4 formatach – w centrach handlowych, lokalach przy ulicach oraz wolno stojących i w centrach komunikacyjnych.

Lokale w centrach handlowych mają od 450 do 750 mkw. powierzchni. Optymalna lokalizacja to taka, która znajduje się przy wejściu głównym do centrum handlowego bądź w sąsiedztwie kina. Restauracje przy ulicach i wolnostojące powinny mieć od 450 do 1 tys. mkw. powierzchni. Natomiast lokale na lotniskach ok. 250 mkw.

TGI Fridays, fot. Forbis Group
TGI Fridays, fot. Forbis Group
TGI Fridays, fot. Forbis Group
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.