Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Sephora stawia na rozwiązania online

Sieć Sephora cyfryzuje kolejne obszary działalności firmy.

Według prognoz PMR Market Experts, w 2021 rynek kosmetyczny w Polsce zaliczy wzrost na poziomie 4,2 proc. rok do roku. Choć globalny kryzys zdrowotny odbił się na gospodarce, w tym sprzedaży produktów z obszaru „beauty”, to duże sieci perfumeryjne zwiększyły udziały w rynku. Jak podaje Euromonitor, do ponad 27 proc. wzrósł udział Sephory, która pozostaje wiceliderem swojej kategorii.

Obecnie spółka, będąca częścią grupy LVMH, posiada 2,600 sklepów i zatrudnia około 40 tys. osób w sklepach i biurach. Chcąc zmniejszyć obciążenie administracyjne kierowników perfumerii związane z rekrutacją 15 tys. nowych pracowników rocznie, Sephora postanowiła wdrożyć cyfrowy system zarządzania kapitałem ludzkim. Celem była poprawa doświadczeń pracowników i kandydatów, blokowana dotychczas przez rozbieżne procedury i analogowe procesy HR.

Sephora stawia na cyfrowe systemy

Za migracją do nowego środowiska przemawiała także potrzeba dostosowania procesów do wymogów każdego z 38 rynków, na których obecna jest Sephora. Rozwiązanie SAP umożliwiło wgląd w kluczowe wskaźniki efektywności w czasie rzeczywistym i podejmowanie bardziej świadomych, opartych na danych, decyzji personalnych. Priorytetem firmy było zapewnienie pracownikom cyfrowych doświadczeń i sprostanie oczekiwaniom młodego pokolenia, które podbija rynek pracy – do 2030 roku millenialsi mają stanowić ponad 70 proc. siły roboczej.

Sephora zainwestowała między innymi w budowę nowoczesnej strony kariery z ofertami pracy. W efekcie, w wyniku zamieszczania ogłoszeń na witrynie firmy i kanałach społecznościowych, sieć perfumerii odnotowała wzrost liczby kandydatów o 98 proc. Oparta na rozwiązaniach SAP SuccessFactors platforma MySephoraCareer umożliwia dostęp do szerokiego i nowoczesnego systemu zarządzania talentami.

– Szybko się rozwijamy i, co jest typowe dla sektora detalicznego, mamy dużą rotację pracowników. Modernizacja i zwiększenie wydajności działu kadr było jednym z naszych najpilniejszych wyzwań. Wcześniej kierownicy sklepów bazowali na CV wręczanych przez kandydatów odwiedzających perfumerię. Teraz, gdy ludzie mogą aplikować na wolne stanowiska online, istnieje znacznie większa pula talentów do wyboru – mówi Thomas Morabito, Global Vice President HRIS, Sephora.