Sephora optymalizuje proces obsługi zamówień e-commerce

Sephora w kwietniu br. uruchomiła nowy magazyn centralny dla Polski i Czech. Wraz z uruchomieniem nowego magazynu centralnego, Sephora zoptymalizowała proces obsługi zamówień e-commerce, a także zwiększyła pojemność samego magazynu aż o 100 proc.

Dzięki zmianie operatora, skróceniu ulegnie m.in. czas dostawy zamówień do klientów Sephora w Polsce i w Czechach. Nowy magazyn zajmuje powierzchnię 7 tys. mkw. i jest większy od poprzedniego o prawie 2 tys. mkw. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w magazynie Sephora są m.in. wózki samojezdne, które automatyzują transport wewnątrz magazynu.

– Poszukując nowego partnera dużą uwagę zwracaliśmy na doświadczenie w branży kosmetycznej oraz na techniczne aspekty procesów magazynowych, automatykę i elastyczność rozwiązań m.in. możliwość wzrostu, rozbudowy i powiększenia magazynu. Zależało nam, by połączyć siły z profesjonalnym operatorem, doświadczonym graczem rynku e-commerce. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór Arvato Supply Chain Solutions – mówi Michał Niechaj, Sephora PAC Supply Chain Director.

– Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas zmiany wpłyną korzystnie na obsługę naszych klientów, ponieważ to właśnie klient jest zawsze w centrum łańcucha dostaw. Poprawa serwisu była jednym z głównych elementów, które ocenialiśmy dokonując wyboru nowego partnera. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Arvato SCS, nasz czas dostawy do klienta zarówno w Czechach, jak i w Polsce, znacząco skróci się, a klienci zwłaszcza w szczytach sezonu, dostaną swoje prezenty wcześniej – dodaje Michał Niechaj.

Magazyn centralny Sephora realizuje dostawy do blisko 100 perfumerii stacjonarnych

Magazyn centralny Sephora realizuje obsługę w zakresie B2C na Polskę i Czechy oraz B2B na Polskę, realizując dostawy do blisko 100 perfumerii stacjonarnych. Zlokalizowany jest na terenie Panattoni Park Pruszków IV.

Sephora to firma, która promuje, wspiera i rozwija odpowiedzialne wobec środowiska działania m.in. poprzez program Good For dedykowany klientom, ale też na każdym innym poziomie swojego biznesu – w tym również logistycznym. Swoje siły Sephora łączy z partnerem, dla którego zrównoważony rozwój jest równie istotnym celem strategicznym. W lutym 2020 roku Thomas Rabe – Prezes Bertelsmanna – zadeklarował, że do 2030 roku koncern, do którego należy m.in. Arvato Supply Chain Solutions, będzie firmą neutralną dla klimatu, co oznacza zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, redukcję emisji CO2 oraz wykorzystywanie przez wszystkie zakłady „zielonej” energii elektrycznej. Powyższe rozwiązania dotyczą również oddziału Arvato SCS w Polsce. Jednym z już podjętych lokalnie działań jest praca nad strategią ekoneutralności, a docelowo wdrożenie rozwiązań w niej rekomendowanych.

Sephora w Polsce obecna jest od 1999 roku. Posiada ponad 100 perfumerii w największych miastach Polski. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w perfumerii internetowej na www.sephora.pl.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych