Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Katarzyna Krzemińska-Malon, Bafra Kebab, Sweet Gallery: plan na 2022 to 150-200 nowych punktów

Zeszły rok był najbardziej intensywny, jeśli chodzi o przyrosty Bafra Kebab. Przed pandemią mieliśmy zaledwie 40 punktów w Polsce. W lutym 2022 roku mamy ich już ponad 120. Plany rozwojowe na 2022 rok, to otwarcie 150-200 nowych punktów sprzedaży – mówi w rozmowie z Retailnet Katarzyna Krzemińska-Malon, Bafra Kebab, Sweet Gallery.

Sweet Gallery to gastronomiczny koncept franczyzowy kojarzony przede wszystkim z ponad 650 lokalizacji Lodolandii. Tymczasem pandemia mocno przyspieszyła ekspansję Państwa drugiego konceptu jakim jest Bafra Kebab

W czasie pandemii koncept Bafra Kebab bardzo zyskał na znaczeniu wśród naszych klientów i na popularności wśród zainteresowanych franczyzą. Stało się tak bo nasze koncepty, w tym koncept Bafra Kebab jest konceptem mobilnym, outdoorowym, działającym niezależnie od pracy centrów i innych obiektów handlowych. W momencie, kiedy nastąpiło zamknięcie, nasze punkty były nieprzerwanie czynne. Można powiedzieć, że sprzedaż z okienka okazała się najbezpieczniejszą bo nie dotyczyły nas obostrzenia. I dzięki temu zyskaliśmy, podwójnie.

R E K L A M A

Czy rozwój w oparciu o franczyzę sprawdza się w trudnym dla gastronomii czasie pandemii?

Odnotowujemy ogromne zainteresowanie naszymi konceptami. Nasi franczyzobiorcy dostrzegli, że to jest biznes odporny na warunki gospodarcze, niezależny od wszelkich obostrzeń. Ponadto zyskaliśmy nowych klientów, którzy wcześniej, przed pandemią, korzystali głównie z usług restauracji. W momencie kiedy zostały zamknięte zaczęli korzystać z street food’u i większość z tych klientów u nas została. Z naszych obserwacji wynika, że część klientów jeszcze nadal boi się chodzić do restauracji i mają mniej czasu na celebrowanie posiłków w restauracjach. Zmieniły się nawyki konsumenckie i jeśli już wybieramy restauracje, to celebrujemy wyjście ze znajomymi, z rodziną, i korzystamy z tej opcji, gdy mamy więcej czasu, natomiast na takie codzienne jedzenie wybieramy punkty „szybkiego jedzenia”.

Ile lokalizacji Bafra Kebab aktualnie działa i jakie są plany rozwojowe na 2022 rok?

Przed pandemią było zaledwie 40 punktów w Polsce. W lutym 2022 roku mamy ich już ponad 120. Zeszły rok był najbardziej intensywny, jeśli chodzi o przyrosty Bafra Kebab. Plany rozwojowe na 2022 rok, to otwarcie 150-200 nowych punktów sprzedaży. Warto podkreślić, że stale unowocześniamy koncept i w tym roku ruszymy z projektem punktu wraz z ogródkiem. Właśnie jesteśmy na etapie testów tego formatu sprzedaży. Planujemy uruchamiać punkty zadaszone, przynależące do punktu Bafra Kebab, w którym klienci mogą pod dachem konsumować nasze posiłki. Nie wszystkie centra handlowe wyrażą na to zgodę, bo nie będą mieć na to miejsca. Nie będzie tych ogródków dużo, bo to jest powierzchnia niewiele mniejsza, niż punkt sprzedażowy sam w sobie. Po testach na punktach własnych wprowadzimy ten koncept do oferty dla całej sieci.

bafra-kebab

Jakie są techniczne wymagania dla tego konceptu?

Technicznych nie ma, bo punkty Bafra Kebab mają własny licznik prądu. By otworzyć punkt z ogródkiem potrzebna jest tylko powierzchnia. I to jest jedyny wymóg. Na pewno takie punkty uatrakcyjnią lokalizację w której będą stały.

Gdzie najlepiej ulokować taki punkt z ogródkiem?

Zdecydowanie lepiej się to sprawdza w mniejszych obiektach handlowych, gdzie nie ma food courtów. Mam na myśli retail parki, ale też lokalizacje poza obiektami handlowymi, na wolnych przestrzeniach.

Jakimi nowościami jeszcze zaskoczy Sweet Gallery w tym roku?

Będzie to między innymi uruchomienie w naszych punktach własnych kaso-terminali. Wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów, potrzebom rynku, będziemy wprowadzać to rozwiązanie i testować. Dopiero po takich próbach, po przejściu testów na naszych punktach własnych, wprowadzimy je do sieci. Kaso-terminal to rodzaj telebimu na którym klient może wybrać produkt, złożyć zamówienie i jednocześnie zapłacić bez udziału obsługi.

Co ma na celu takie wdrożenie? Czy to realnie zwiększa sprzedaż?

Badania pokazują, że klienci korzystający z tego rozwiązania, zamawiają więcej, bo mają więcej czasu, sami dokonują wyboru, nie czują oddechu kolejki za sobą. To rozwiązanie jest też wygodne. Na pewno część klientów zostanie przy standardowym składaniu zamówień, natomiast ta cyfrowa część społeczeństwa, wybierze takie właśnie rozwiązanie.

Bafra-Kebab1

Sweet Gallery od jakiegoś czasu testuje także aplikację mobilną. Na jakim etapie są te prace i kiedy możemy się spodziewać debiutu?

Jesteśmy chyba jedynymi w branży street food’owej operatorami, którzy testują tak wiele rozwiązań. Ten rok będzie obfitował w testy. Aplikacja lojalnościowa na telefony będzie polegała na tym, że klient zbiera punkty. Każdy zakup jest premiowany, a następnie punkty są wymieniane na nagrody. Część nagród będzie w postaci samych produktów z oferty, natomiast część nagród, to będą nagrody rzeczowe. Na samym początku, już w pierwszym kwartale tego roku, ta aplikacja będzie testowana u nas, na naszych punktach własnych. Od lipca zeszłego roku testujemy ją wśród pracowników. Więc to jest taki podwójny test. Zanim wprowadzimy aplikację do sieci, robimy liczne testy. Prace są intensywne, eliminujemy wszelkie błędy, niejasności, żeby ta aplikacja była jak najbardziej intuicyjna dla konsumentów. Od stycznia tego roku będziemy promować ją w lokalizacjach, gdzie są nasze punkty własne.

A później to będzie rozszerzone?

Tak. Po pierwszym kwartale będzie to rozszerzone na całą sieć i wszystkie punkty należące do sieci Bafra Kebab przystąpią do aplikacji.

W czasie pandemii niezwykle ważną dla gastronomii kwestią okazały się dowozy. Jak realizuje się usługę delivery w Bafra Kebab?

Mamy podpisaną umowę z kilkoma operatorami świadczącymi dowozy. Większość franczyzobiorców zdecydowała się na wdrożenie tej usługi bo jak wiemy dzięki dostawom wzrasta sprzedaż a koszyk zakupowy jest większy. Zamawiając do domu możemy zamówić dla większej liczby osób. Część franczyzobiorców realizuje dowozy we własnym zakresie.

Jakie są najważniejsze plany spółki na 2022?

To zdecydowanie rozwój sieci we wszystkich konceptach, w szczególności rozwój sieci Bafra Kebab. Plany są bardzo ambitne.

Sweet Gallery w ostatnim czasie przystąpiło do programu Foodsi. Na czym ten program polega?

Foodsi to program mający na celu nie marnowanie jedzenia. Polega to na tym, że wystawiamy w aplikacji produkty o określonej porze dnia, zrabatowane nawet do 50%. Przystąpiliśmy do programu z kilku powodów. Przede wszystkim to aspekt społeczny, dotyczący niemarnowania jedzenia. Po drugie, to zyski dla franczyzobiorcy, którzy na koniec dnia mogą po kosztach sprzedać żywność, która im została. Ale Foodsi to nie jedyny projekt społeczny, w którym bierzemy czynny udział. Warto wspomnieć jeszcze o programie Karta Dużej Rodziny do której przystąpiliśmy w lipcu zeszłego roku. Rekomendujemy franczyzobiorcom, żeby również dołączyli do programu. My wychodzimy naprzeciw rodzinom 2+3, które w naszych punktach otrzymują zniżki na zakupy.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz