MAX Premium Burgers zaprezentowała swój najnowszy Raport zrównoważonego rozwoju za 2023 rok. Jednym z kluczowych osiągnięć było wprowadzenie na wszystkich rynkach Supreme Green menu o niskiej emisji CO2. To działanie przybliżyło firmę do osiągnięcia celu, by co najmniej co drugi sprzedawany posiłek nie zawierał czerwonego mięsa. W Polsce do osiągnięcia tego wyniku brakuje już jedynie kilku procent.
Rok 2023 był dla MAX Premium Burgers przełomowy, przede wszystkim dzięki wprowadzeniu roślinnego menu Supreme Green. Efektem tego kroku było znaczące zwiększenie sprzedaży posiłków bez czerwonego mięsa. W całej sieci sięgnęła ona 46%, a w Polsce osiągnęła poziom 41%. Na polskim rynku restauracje we Wrocławiu i Poznaniu wyróżniły się jako liderzy, z odpowiednio 51% i 50% sprzedaży posiłków bez czerwonego mięsa. Firma konsekwentnie dąży do tego, aby co najmniej 50% sprzedawanych posiłków we wszystkich restauracjach nie zawierało czerwonego mięsa.
„Pomimo wyzwań 2023 roku, takich jak pandemia, recesja czy osłabienie trendu wegańskiego, udało nam się wprowadzić nasze smaczne i niskoemisyjne menu Supreme Green, zwiększając udział posiłków bez czerwonego mięsa do 46%. To wynik wspólnej pracy całego zespołu oraz coraz bardziej świadomych wyborów naszych gości – komentuje Kaj Török, Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.
„Z dumą osiągnęliśmy poziom ponad 41% w Polsce, ale naszym celem jest, aby co najmniej połowa wszystkich sprzedawanych posiłków nie zawierała czerwonego mięsa”.
Co ciekawe, Dania już przekroczyła ten cel, osiągając imponujący wynik 53% sprzedaży produktów niezawierających czerwonego mięsa. Inne kraje również są bliskie – w Szwecji odsetek ten wynosi 47%, a w Norwegii 43%.
PARTNER PORTALU
Zrównoważony rozwój w 2023 roku w Polsce i krajach skandynawskich
MAX Burgers kontynuuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, nie tylko w zakresie rozszerzania roślinnych opcji w menu, ale także poprzez liczne inicjatywy. W 2023 roku firma zwiększyła udział odnawialnych surowców w swoich opakowaniach z 94% do 99%, a w Szwecji wprowadziła opakowania wielokrotnego użytku. Sieć zainwestowała także w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, dostarczając 12,6 miliona kWh energii w 2023 roku.
MAX po raz 13. zdobył tytuł „Najbardziej ekologicznej marki w Szwecji” w branży, a także wyróżnienie w ramach „Indeksu Zrównoważonej Marki”. Po raz pierwszy ten prestiżowy tytuł przyznano również MAX w Danii. Od 2006 roku firma przeznacza 7-10% rocznego zysku netto na walkę z ubóstwem, a od 2009 roku przekazała 399 milionów koron szwedzkich fundacji Fair Distribution.
W Polsce MAX Premium Burgers również wdraża innowacyjne rozwiązania. Przykładem jest mural z farby fotokatalitycznej w Katowicach, który pomaga redukować zanieczyszczenia powietrza. Ponadto w restauracjach w Pruszkowie, Radomiu i Poznaniu uruchomiono instalacje fotowoltaiczne, które umożliwią korzystanie z energii słonecznej. To działanie pozwoli na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczenie zużycia energii z sieci, wpisując się w strategię zrównoważonego rozwoju marki.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
MAX Premium Burgers to jedyna sieć fast food w Polsce, która zawsze oferuje wegetariańskie wersje swoich produktów. Przykładem jest flagowy Burger Rywala, dostępny zarówno w wersji z wołowiną, jak i w wariantach wegetariańskich – z Plant Beef oraz Crispy Supreme na bazie strączków.
Ze szwedzkimi korzeniami
MAX Burgers został założony w Gällivare w 1968 roku przez Curta Bergforsa i Brittę Fredriksson i rozwinął się z małego kiosku z grillem w północnej Szwecji do międzynarodowej sieci burgerów z restauracjami w Szwecji, Polsce, Norwegii i Danii. Ambicją MAX jest stać się najlepszą siecią burgerów na świecie poprzez serwowanie najlepszych burgerów w dobry sposób.
Zrównoważony rozwój jest naturalną częścią działalności, a jako pierwsza sieć restauracji na świecie, MAX zaczął oznaczać swoje menu etykietą klimatyczną w 2008 roku. Od 2006 roku Fair Distribution Foundation przekazuje 7-10% rocznego zysku netto MAX na walkę z ubóstwem.