Klienci sieci Empik wybierają omnikanałowe zakupy. W ciągu zaledwie 4 miesięcy od uruchomienia nowej usługi klienci Empiku odebrali w salonach stacjonarnych ponad 100 tysięcy zamówień z oferty sprzedawców marketplace.
Odbiór w salonie stacjonarnym to ulubiona i najlepiej oceniana forma dostawy przez klientów Empiku. Choć wcześniej była zarezerwowana dla zamówień z oferty własnej, w sierpniu br. polski lider omnichannel poinformował, że rozszerza tę metodę dostawy na ofertę sprzedawców zewnętrznych obecnych na Empik Marketplace. Teraz podsumowuje pierwsze kamienie milowe i zapowiada ambitne cele.
„Za nami zaledwie kilka miesięcy odkąd przeszliśmy z fazy pilotażowej do pełnego wdrożenia. Od tego momentu klienci odebrali już w salonach ponad 100 tysięcy zamówień z oferty Empik Marketplace i widzimy, że takiego udogodnienia właśnie oczekiwali.
Doceniają przede wszystkim wygodę i szybkość tej dostawy – ponad 85 proc. klientów odbiera takie zamówienie tego samego lub następnego dnia po dostarczeniu do wybranego salonu, a poziom satysfakcji (NPS) wynosi aż 77 punktów.
Dodatkowym atutem jest specjalna zniżka na zakupy stacjonarne w dniu odbioru paczki. W ten sposób zachęcamy klientów do doświadczania omnikanałowych zakupów w Empiku – mówi Mateusz Rokita, Supply Chain Director w Empiku.
PARTNER PORTALU
Dostawę do ponad 350 salonów Empik i Papiernik by Empik oferuje już 350 sprzedawców z najwyższymi wskaźnikami jakości obsługi. Wystawiają oni ponad 1,2 miliona ofert w ramach wszystkich kategorii dostępnych na Empik.com. Klienci decydują się najczęściej na tę formę dostawy przy zakupie produktów z takich kategorii jak książki, zabawki, elektronika, artykuły papiernicze, zdrowie i uroda, dom i ogród czy małe AGD.
Korzyści dla sprzedawców
Odbiór zamówienia z marketplace w salonie jest bezpłatny, jeżeli zarówno klient, jak i sprzedawca korzystają z Empik Premium. W innym przypadku koszt dostawy to 8,99 zł, co pozostaje jedną z najtańszych dostępnych opcji.
„Przy tworzeniu tego rozwiązania myśleliśmy o korzystnych warunkach zarówno dla naszych klientów, jak i sprzedawców. Było to możliwe m.in. dzięki współpracy z partnerem logistycznym tej usługi – firmą DPD Polska – która stworzyła dedykowany cennik usług dla sprzedawców Empik Marketplace” – tłumaczy Jan Kowalczyk, Head of Delivery Experience And Reverse Logistics w Empiku.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Umożliwienie dostawy do salonów Empik przekłada się także na sprzedaż i popularność oferty. Czołowi sprzedawcy wysyłają już 40 proc. wszystkich swoich zamówień z Empik.com do salonów, a część z nich notuje nawet 100 proc. dynamiki po udostępnieniu opcji „odbierz w salonie”.
„Mamy nadzieję, że klienci szczególnie docenią komfort tego rozwiązania przy okazji mikołajkowych i świątecznych zakupów, kiedy w jednym miejscu będą mogli odebrać na raz kilka zamówień od różnych sprzedawców, a w razie potrzeby dokupią również coś w salonie, od ręki.
W tym najwyższym sezonie zakupowym szczególnie liczy się właśnie wygoda i elastyczność” – podsumowuje Jan Kowalczyk.
„Rosnąca popularność tej metody dostawy pozwala nam wierzyć, że w przyszłym roku do salonów Empik i Papiernik by Empik trafi ponad milion paczek od naszych sprzedawców marketplace”.
Z ponad 350 salonami
Empik to wiodący omnichannel retailer i lider w obszarze rozrywki, kultury i lifestyle’u w Polsce. W unikatowym ekosystemie łączy ponad 350 salonów stacjonarnych oraz Empik.com – jedną z czołowych platform e-commerce i dynamicznie rosnący marketplace. To także aplikacja mobilna utrzymująca się w czołówce najlepiej ocenianych aplikacji zakupowych w Polsce i wiodący ekosystem kliencki – Empik Premium.