komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Marta Machus-Burek, Colliers: bez transformacji technologicznej nie ma transformacji ESG
Nadchodzące lata mają przynieść skupienie się na poprawie efektywności energetycznej nieruchomości, co przełoży się na redukcję kosztów operacyjnych - uważa Marta Machus-Burek, Colliers.
Enata Bread wzmacnia portfolio o dwa nowe koncepty
Marka Enata Bread wzbogaci swoje portfolio o dwa nowe formaty. Pierwszy z nich to „Szałata i szok” – brand z ofertą zdrowych dań na każdą porę dnia, drugi zaś to POZNAJE – piekarnia & restauracja.
Europa Środkowo-Wschodnia siłą napędową AmRest – sprzedaż w Polsce +11%
Przychody AmRest w I kw. 2025 roku wzrosły o 4,7% i wyniosły 620,2 mln euro. W Polsce sprzedaż AmRest wzrosła o ponad 11%, a EBITDA zwiększyła się o 12,1%.
Woolworth kontynuuje ekspansję na rynku polskim
Woolwortk umacnia swoją pozycję na polskim rynku dyskontów niespożywczych. Sieć otworzyła nowy sklep w Gliwicach. Jego powierzchnia sprzedaży to ponad 801 mkw.
22 maja zostanie otwarty Designer Outlet Kraków
22 maja otworzy się Designer Outlet Kraków. Jego powierzchnia najmu to ponad 19 000 mkw. Właścicielem jest KG Group, zarządzaniem obiektem zajmuje się ROS Retail Outlet Shopping
Starbucks kontynuuje ekspansję na polskim rynku
9 maja w Galerii Łódzkiej otworzyła się kawiarnia Starbucks. Lokal o łącznej powierzchni 145,12 mkw. będzie oferował nie tylko szeroki wybór kaw wysokiej jakości 100% Arabica, ale także przekąski.
InPost: Mondial Relay w gronie najpopularniejszych francuskich marek
Grupa InPost została wyróżniona w nowej edycji rankingu BrandZ TOP50 Francja. Mondial Relay zajął czterdzieste piąte miejsce pośród największych francuskich marek.
Nhood Services Poland: Port Rumia wzmacnia ofertę fashion
Port Rumia Centrum Handlowe Auchan dba o atrakcyjność oferty. Od początku maja klienci mogą robić zakupy w dwóch odnowionych sklepach marek Diverse oraz LANCERTO.

[WYWIAD] Jan Skowron, KiK: nasz cel to 650 sklepów w Polsce w ciągu 3–4 lat
Do tej pory nasz standardowy format zaczynał się od 500 m², a teraz wprowadziliśmy również format o powierzchni od 360 m² – l mówi Jan Skowron, Dyrektor Zarządzający KiK.
ESG: rekordowy wynik proekologicznej akcji w centrach Designer Outlet
Centra Designer Outlet wpisały działania na rzecz przyrody w swoje DNA. W trakcie akcji „Sadzonka za ubranie” zebrano rekordowe ponad 6000 kg niechcianych ubrań.
Elżbieta Chmielowska, BNP Paribas Polska: przy udzielaniu finansowania istotne są trzy czynniki
Choć rynek parków handlowych wciąż przyciąga inwestorów, banki są ostrożne przy udzielaniu finansowania. Kluczowe znaczenie mają lokalizacja projektu, poziom najmu oraz doświadczenie inwestora.
Jerónimo Martins: Hebe rośnie, ale traci na rentowności
Hebe zakończyło I kwartał z dynamicznym wzrostem sprzedaży, ale przy spadku rentowności. Kontynuowało rozwój sieci sklepów – otworzono 4 nowe placówki w Polsce oraz jedną w Czechach.