Netto Polska z nowym dyrektorem i strategią ekspansji w Polsce

– Strategia dla Netto Polska jest bardzo ambitna i bardzo ekscytująca. Naszym celem jest zarówno inwestowanie w istniejące sklepy, jak i rozwój poprzez otwarcia nowych placówek – mówi Janusz Stroka, nowy dyrektor generalny Netto Polska.

Janusz Stroka, dyrektor generalny Netto Polska

Janusz Stroka, dyrektor generalny Netto Polska

Janusz Stroka obejmuje stanowisko dyrektora generalnego 3 stycznia 2018 roku i tego dnia wraz z całym zespołem bierze odpowiedzialność za dalszy wzrost i rozwój formatu Netto w Polsce.

Netto planuje otwieranie 40 nowych sklepów rocznie

Janusz Stroka ma wieloletnie doświadczenie w handlu detalicznym, które zdobywał zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Dynamiczny rozwój Netto Polska jest jednym z fundamentów strategii Netto International. Sieć handlowa ma w planach otwieranie w naszym kraju 40 nowych sklepów rocznie od 2020 roku.

– Nasze plany dotyczące Netto Polska są bardzo ambitne i dlatego tak ważne było znalezienie doświadczonej i uzdolnionej osoby jaką jest Janusz ­– mówi Michael Loeve, dyrektor generalny Netto International. – Nowy dyrektor Netto Polska zajmował kluczowe stanowiska w dużych sieciach handlowych i jestem pewien, że wniesie bogatą wiedzę i doświadczenie. Janusz, jako Polak, doskonale rozumie polską kulturę i rynek, co ma dla nas ogromne znaczenie.

Ostatnio Janusz Stroka pełnił funkcję dyrektora pionu nowych formatów w Grupie REWE. Ma także doświadczenie i wiedzę, zdobyte podczas dwóch dekad pracy na wiodących stanowiskach w sprzedaży detalicznej w kilku krajach, m.in. w Polsce, Rosji i na Ukrainie.

Głównym zadaniem Janusza Stroki jest przyspieszenie wzrostu i dalszy rozwój sieci handlowej Netto w Polsce. – Naszą ambicją jest zwiększenie tempa otwierania sklepów, a od Netto Polska oczekujemy otwierania 40 nowych sklepów rocznie już od 2020 roku – dodaje Michael Loeve.

– Nie mogę doczekać się bycia częścią zespołu Dansk Supermarked Group i Netto – mówi nowy dyrektor. – Strategia dla Netto Polska jest bardzo ambitna i bardzo ekscytująca. Naszym celem jest zarówno inwestowanie w istniejące sklepy, jak i rozwój poprzez otwarcia nowych placówek. Zrobię, co w mojej mocy, aby mieć swój udział w poprawie jakości i dostępności produktów w niskich cenach dla naszych obecnych i nowych klientów. Z niecierpliwością czekam na współpracę z zespołem w Motańcu, na możliwość poznania biznesu z pierwszej ręki i wierzę, że razem osiągniemy te ambitne cele.

23 lata obecności Netto na polskim rynku

Wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 23 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ok. 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje ok. 95 procent produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech.