Trzy Korony w budowie

Trwają prace nad projektem olsztyńskiego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, które ma zostać zrealizowane przez spółkę Retail Provider we współpracy z PKS Olsztyn. Inwestor ma nadzieję, że plan zagospodarowania przestrzennego zostanie uchwalony w tym roku. – Umożliwiłoby nam to wystąpienie o pozwolenie na budowę, a następnie zintegrowanie pierwszych prac budowlanych z budową innej dużej inwestycji w centrum miasta. Chodzi o linię tramwajową w Olsztynie, znajdującą się naprzeciwko dworca. Po co mieszkańcy miasta, turyści i pasażerowie mają się męczyć kilka lat z rozgrzebanym centrum miasta, kiedy można przynajmniej częściowo te prace połączyć? – zwraca uwagę w rozmowie z Retailnet.pl Tomasz Andryszczyk, rzecznik inwestora. Jeśli plan się powiedzie, Retail Provider mógłby rozpocząć prace w II kwartale 2013 roku. Chodzi tu między innymi o budowę przejścia podziemnego i przygotowanie do budowy pierwszych elementów kompleksu. Całość ZCK ma  powstać w na przełomie 2014 i 2015 roku. Budowa ma trwać 22 miesiące.

Ma to być obiekt łączący funkcję handlową z komunikacyjnymi. Projekt oprócz dworca zakłada stworzenie nowoczesnej galerii o powierzchni 45 tys. mkw. GLA. Centra oparte na podobnej koncepcji budowane są w Poznaniu i Katowicach. Jak podkreśla inwestor, dzięki temu PKP nie musi wykładać publicznych środków na rewitalizację dworca, a miasto i jego mieszkańcy otrzymują nowoczesną, wielofunkcyjną przestrzeń.

Inwestor liczy, że projekt ZCK zostanie potraktowany priorytetowo. – Jako miasto, które jak wiele dużych miast w Polsce znajduje się na granicy ustawowego progu zadłużenia, ma szansę ono wsparcia realizacji projektu, w którym prywatny inwestor bez użycia środków publicznych przeprowadzi rewitalizację dworca – mówi Tomasz Andryszczyk. Firma powołuje się też na badania wykonane przez Millward Brown SMG/KRC, z których wynika, że aż 81 proc. olsztynian źle ocenia stand Dworca Głównego w swoim mieście.