Bottega Veneta w Domu Towarowym vitkAc

– Większość z nowych najemców wybrała Warszawę jako przyczółek przyszłej ekspansji w kraju. Amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys”R”Us otworzyła swój pierwszy sklep w centrum Blue City, Dorothy Perkins w Złotych Tarasach, a GAP i Foot Locker w Arkadii. Szwedzka sieć
dla majsterkowiczów – Jula rozpoczęła rozwój w Polsce od parków handlowych Inter IKEA w Warszawie i we Wrocławie – czytamy w analizie „Pulse” Rynek Handlowy w Polsce 2011 roku przygotowanym przez Jones Lang LaSalle.

Eksperci firmy Jones Lang LaSalle zwracają również uwagę, że  w Warszawie (w Domu Towarowym vitkAc) pojawiły się nowe, luksusowe marki, takie jak Gucci, Yves Saint Laurent, Lanvin, Bottega Veneta. Marki te, działając poprzez franczyzobiorców, zdają się badać możliwości poskiego rynku.

Z kolei strategia hiszpańskiej marki Desigual zakładała otwarcie trzech sklepów w centrach wyprzedażowych Factory w Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Rozwój szwedzkiej sieci Lindex jest warunkowany geograficznie – wszystkie cztery dotychczasowe sklepy znajdują się na południu Polski. – czytamy w analizie.

Swoje dwa pierwsze tradycyjne lokale w Galerii Echo w Kielcach i w poznańskim Starym Browarze otworzył sklep internetowy Answear.com, zaś węgierska sieć Jeans Club zamknęła sklepy w związku z zakończeniem działalności w całej Europie .

Marki debiutujące w Polsce w ubiegłym roku reprezentują  różne branże takie jak “dom i ogród”, moda, obuwie czy gastronomia. Z analizy wynika również, że do najlepszych projektów ustawiają się długie kolejki oczekujących, a stawki czynszów nie powinny ulec zmianie.